۱۰ آذر ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۸
کد خبر: ۲۳۳۶۲۹

افزایش چشمگیر جمعیت مسلمانان در دومین شهر بزرگ ایالت اوکلاهمای آمریکا

خبرگزاری رسا ـ تعداد مسلمانان ساکن در شهر تولسا، دومین شهر بزرگ ایالت اوکلاهمای آمریکا که زمانی به چند صد نفر بیشتر نمی‎رسید افزایش چشمگیری یافته و به ده‎ها هزار نفر رسیده است.
مسلمانان شهر تولسا، دومين شهر بزرگ ايالت اوکلاهماي آمريکا
 
به گزارش خبرگزاری رسا، تعداد مسلمانان ساکن در شهر تولسا، دومین شهر بزرگ ایالت اوکلاهمای آمریکا که زمانی به چند صد نفر بیشتر نمی‎رسید افزایش چشمگیری یافته و به دهها هزار نفر رسیده است.
 
ریموند شاکر، یک آمریکای مسلمان شده که بیش از 40 سال است در شهر تولسا اقامت دارد در این ارتباط به پایگاه خبری Tulsa World گفت: من به طور اتفاقی در شهر تولسا ساکن شدم.
 
این آمریکایی مسلمان شده و ساکن شهر تولسا در مورد نیاز روزافزون مسلمانان این شهر به مکانی برای برگزاری نماز جماعت خاطرنشان کرد: با افزایش قابل توجه جمعیت مسلمانان شهر تولسا دیگر امکان استفاده از گاراژهای منازل به عنوان مکانی برای برگزاری نماز جماعت فراهم نبود.  
 
ساخت مسجد "السلام" در خیابان بیرمنگهام شهر تولسا در حقیقت پاسخ به نیاز مسلمانان این شهر به مکانی برای به جای آوردن نمازهای روزانه بود.
 
این در حالی است که هر هفته بیش از 4 هزار نمازگزار در مراسم نماز جمعه شهر تولسا شرکت کرده و نیاز به احداث یک مسجد بزرگتر یا توسعه مسجد "السلام" ضروری به نظر می رسد.
 
مسلمانان شهر تولسا در حقیقت بخشی از جمعیت 6 تا 8 میلیون نفری مسلمانان آمریکا را تشکیل می دهند.
 
نتیجه تحقیقاتی که در آمریکا صورت گرفته نشان می دهد که اکثریت مردم این کشور اطلاعات بسیار اندکی در مورد مسلمانان و دین آنها دارند.
 
تحقیقات دیگری نیز نشان می دهد که 43 درصد از مردم آمریکا در سراسر این کشور تایید کرده اند که حداقل به میزان "بسیار اندکی" نسبت به مسلمانان بدبین هستند./990/ب902/ک
ارسال نظرات