۱۰ آذر ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۹
کد خبر: ۲۳۳۶۴۱
نایب رییس مجلس در مراسم هفتادوهفتمین سالگرد شهید مدرس:

پیوند سیاست و دیانت اسلام را در برابر مستکبران پیروز می‌کند

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام ابوترابی، گفت: اگر سیاست و دیانت با یکدیگر پیوند بخورند ما در برابر آمریکا و 1+5 تسلیم نمی‌شویم و هشت سال می‌ایستیم و یک وجب از خاک کشور را نمی‌دهیم.
بزرگداشت شهيد مدرس شهيد مدرس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، مراسم هفتاد و هفتمین سالگرد شهید مدرس با حضور حجت الاسلام سید محمدحسن ابوترابی و جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و سایر مسؤولان خراسان رضوی ظهر امروز در کاشمر برگزار شد.


حجت الاسلام ابوترابی در این مراسم گفت: شهید مدرس نماد یک انسان تربیت یافته در مکتب قرآن و عترت است و ایشان به معنای واقعی کلمه،  فقیه و عالمی در تراز قرآن کریم و اهل بیت(ع) است.


نائب رییس مجلس شورای اسلامی افزود: شهید مدرس در محضر علمای بزرگ اصفهان و نجف اشرف به مقام والا و رفیع فقاهت رسید و از همه مهم‌تر این که وی، فقیه تراز اول در میدان سیاست آن زمان بود.


وی با بیان این که دانش و بصیرت علمی شهید مدرس را در سخنان، تصمیم‌گیری‌ها و اقدامات مهم وی که ریشه در آزادگی او داشت مشاهده می‌کنیم، افزود: دین‌مداری و تعهد به اسلام در مقام عمل در رفتارهای فردی، اجتماعی و سیاسی این اسوه مجاهد مشاهده می‌شود که رمز حیات جامعه در گرو وجود چنین افرادی است.


نایب رییس مجلس با تأکید بر این که اساس نظریه سیاسی مدرس و حضور در عرصه سیاست برای پیوند مقدس دیانت و سیاست است، تصریح کرد: در هر نقطه‌ای که مدیریت سیاسی جامعه اسلامی در دست دین مداران عالم و صالح قرار نگرفت آغاز انحراف و سقوط در سستی آن جامعه خواهد بود.

 

حجت الاسلام ابوترابی خاطرنشان کرد: پیام پیوند سیاست و دیانت این است که هر انسان مومنی که به اسلام، قرآن و پیامبر و مقام والای امامت اعتقاد دارد باید این سیاست را به حیات سیاسی و اجتماعی خویش گره بزند.


وی افزود: اگر سیاست و دیانت با یکدیگر پیوند بخورند ما در برابر آمریکا و 1+5 تسلیم نمی‌شویم و هشت سال می‌ایستیم و یک وجب از خاک کشور را نمی‌دهیم؛ کاروان علمی کشور نیز با مدیریت رهبری راه برای تبدیل ایران به مرجعیت علمی جهان را هموار می‌کند.

 

نایب رییس مجلس با اشاره به این که رمز حیات جامعه در گرو تقویت انسان هایی همچون شهید مدرس است خطاب به مردم ایران و ملت اسلام افزود: اگر در نهضت مشروطه استبداد شاهنشاهی مورد هدف قرار گرفت و ارکان پوشالی آن فرو ریخت به دلیل آن بود که فقهای نامدار، شخصیت های برجسته تربیت یافته در مکتب امام صادق(ع)، پیشگامان، پرچمداران و مقتدای این حرکت بودند.

 

شهید مدرس پرچمدار مبارزه با استبداد نوین بود

 

حجت الاسلام ابوترابی ادامه داد: اگر استبداد مدرن رضاخانی که با حمایت روشنفکران غرب گرا (که دقیقا رویاروی اندیشه و تفکر سیاسی شهید مدرس ایستاده بودند) تولد یافت، این قدرتِ برآمده از علم و فقه بود که رویاروی این استبداد نوین ایستاد و تا فروپاشی ارکان حکومت شاهنشاهی پیش رفت و به هدف رسید.

 

وی اضافه کرد: پرچمدار این حرکت، آیت الله مدرس و تداوم بخش راه شهید مدرس که هدف عالی او را محقق ساخت، بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران بود؛ این حرکت اگر در فراز و نشیب ها و چالش ها رنگ نمی بازد و به انحراف نمی رود و تا رسیدن به مقصد به پیش می تازد به این دلیل است که در دست فقهای صالح، وارسته، شجاع، زاهد و بی اعتنای به دنیا بوده است و تنها تسلیم در برابر خداست.


نایب رییس مجلس تأکید کرد: در دنیای اسلام باید سیاست و دیانت با هم گره بخورند و این پیام دینی اسلامی برآمده از قرآن است؛ ده ها دلیل قرآنی و روایی از انبیا، اولیا و امامان و فقهای تربیت یافته در مکتب دین گواه این اصل است.

 

وی با اشاره به این که این نظام، نظام اسلامی است که یک فقیه صالح و شایسته تداوم بخش راه شهید مدرس مدیریت و رهبری آن را در دست دارد، خاطرنشان کرد: گام نخست در شکل گیری نظام اسلامی، نظام سازی است؛ بنابراین باید بعد از فرو ریختن نظام استبداد و وابسته به استعمار بیگانه که ملت ایران این گام را برداشت، نظام سازی کرد و یک نظام سیاسی با ساختار دینی تعریف و سپس در هرم مدیریت کشور فقیه صالح قرار گرفت و حالا باید تلاش کنیم که دولت اسلامی شکل بگیرد.


حجت الاسلام ابوترابی یکی از علایم دولت اسلامی را عادل بودن مدیران در همه سطوح کشور و شایستگی آنان برای مسؤولیتی که بر عهده دارند عنوان و تصریح کرد: در حال حاضر ما با این هدف فاصله داریم؛ اگر ملت ما در حیات اجتماعی و سیاسی خود، دیانت و سیاست را گره بزند می تواند با حضور موثردر انتخابات و نظارت صحیح، راه را برای شکل گیری دولت اسلامی به عنوان بازوان توانای رهبری هموار کند.

 

همه باید برای تشکیل دولت و جامعه اسلامی تلاش کنند


وی گفت: دولت اسلامی پایان کار نیست بلکه تشکیل آن راه را برای شکل گیری یک جامعه اسلامی هموار می کند؛ در این جامعه مردم ارزش های دینی و اسلامی را پاس می دارند و به سمت هدف عالی ترسیم شده از سوی انبیای الهی قدم بر می دارند.

 

نایب رییس مجلس شورای اسلامی یادآور شد: محمد ابوترابی ها مسؤول هستند در راه پیوند دین با سیاست به معنای واقعی کلمه تلاش کنند و در برابر خدا و ملت مسؤولیت گام برداشتن در این راه را دارند؛ لذا شما باید با عبور از امثال بنده به بهترین ها دست یابید و شایسته ترین افراد را برگزینید  تا هدف عالی شهید مدرس در پیوند سیاست با دیانت به معنای واقعه تحقق پیدا کند.


حجت الاسلام ابوترابی با بیان این که شهید مدرس با همه وجود در برابر قرارداد استعماری 1919میلادی وثوق الدوله ایستاد، تأکید کرد: او نماد مبارزه با استبداد رضاخانی بود که به خوبی در مقابل قراردادی که غرب مدرن با حمایت روشنفکران غرب زده می خواستند به ایران تحمیل کنند ایستاد و این مخالفت شهید مدرس منجر به سقوط دولت وثوق الدوله شد.


نایب رییس مجلس با بیان این که در آن زمان سیاستمدار با فردی که از غرب و انگلستان حمایت می کرد، مساوی بود و ترجمه سیاستمدار، انسان فریب خورده ای بود که منافع ملی را به منافع بیگانگان می فروخت، تصریح کرد: شهید مدرس فرمود من سیاستمدار نیستم، من یک آخوند و طلبه و به ارزش های دینی وفادار هستم، اما به نظر من قرار داد 1919 یک اصل محوری دارد و آن این که چرا باید انگلستان، استقلال ایران را به رسمیت بشناسد؛ بنابر این مگر انگلستان کیست و چه حقی دارد که باید استقلال ما را به رسمیت بشناسد از این رو باید این قرارداد پاره شود.

 

برکات پیوند دیانت و سیاست

 

وی با بیان این که گره خوردن سیاست و دیانت، برکات و دستاوردهای مهم و خوبی به همراه دارد، یادآور شد: اگر گره خوردن سیاست و دیانت محقق شود استقلال ایران نماد عزت ملت می شود، اقتدار نظامی ایران نماد اعتماد امت اسلام می شود و ایران عقبه قدرتمند مقاومت اسلامی می شود و اجازه نمی دهد آمریکا نظام های سیاسی منطقه را تغییر دهد.


حجت الاسلام ابوترابی با تأکید بر این که اگر دیانت و سیاست یکی شود اجازه نمی دهد عراق در زیر چکمه های داعشی ها شاهد خرد شدن استخوان های مردان و زنان مسلمان باشد، افزود: این پیوند همچنین اجازه نمی دهد اراده آمریکا موجب سقوط دولت سیاسی مورد حمایت مردم در سوریه شود یا مشتی صهیونیست ملت مظلوم غزه را زیر چکمه های خود خورد کند./930/پ203/ب4
 

ارسال نظرات