۱۰ آذر ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۸
کد خبر: ۲۳۳۶۵۸
آیت الله صفایی بوشهری:

انس با قرآن در تمامی لایه‌های جامعه وجود داشته باشد

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در استان بوشهر گفت: انس با قرآن باید در سطح جامعه و در تمامی لایه‌ها و طبقات از سنین کودکی تا بزرگسالی و کهنسالی، وجود داشته باشد چون قرآن چیزی است که با به دنیا آمدن انسان، در کنار او قرار می‌گیرد و تا هست باید در کنار قرآن بود.
آيت الله غلامعلي صفايي بوشهري - نماينده ولي فقيه در استان بوشهر

به گزارش خبرگزاری رسا در بوشهر آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان  و امام جمعه بوشهر در نشست نفرات برگزیده جشنواره قرآنی "مدهامتان" کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان، بوشهر را یک استان قرآنی دانست، و گفت: امیدوارم استان بوشهر که از دیرباز یک استان قرآنی بوده و در سطح ایران شناخته شده است، روز افزون بر این معنا افزوده شود و نه تنها در سطح ملی بلکه در سطح بین المللی نیز بدرخشد.

 

 در تمامی لایه‌های جامعه باید انس با قرآن وجود داشته باشد

 

وی در ادامه سخنان خود تصریح کرد: در سطح جامعه باید در تمامی لایه‌ها و طبقات از سنین کودکی تا بزرگسالی و کهنسالی، انس به قرآن داشته باشیم چون قرآن چیزی است که با دنیا آمدن انسان، در کنار انسان قرار می‌گیرد و تا هست باید در کنار قرآن بود.

 

آیت الله صفایی بوشهری با بیان اینکه، ثمره‌ معیّت با قرآن، زندگی سعادتمند الهی در دنیا و رستگاری در برزخ و آخرت است، افزود: هر کس که با قرآن مأنوس باشد قطعاً در فضای زندگی مورد عنایت خداوند قرار می‌گیرد و آثار و برکات دنیوی، برزخی و اخروی شامل حال او می شود.

 

 نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر همچنین بیان داشت: یکی از کارهای بسیار خوبی که در سطح کشور صورت می گیرد همین جشنواره مدهامتان است که عزیزانی که در مساجد، مهمان خانه خدا هستند، متنعّم به قرآن می‌شوند.

 

 قرائت و روخوانی صحیح در سطح جامعه گسترش پیدا کند

 

وی در ادامه بیانات خود به ارائه نکاتی در زمینه‌های قرآنی پرداخت و اظهار داشت: در فضای قرآنی باید قرائت و روخوانی صحیح در سطح جامعه گسترش پیدا کند.

 

آیت الله صفایی بوشهری در پایان سخنان خود، با اشاره به زندگی قرآنی، گفت: بخشی از زندگی قرآنی، مدیریت قرآنی است و باید در تمامی لایه های جامعه، آموزه‌های قرآنی حاکم باشد و این باعث می شود عنایت های الهی شامل یک جامعه قرآنی شود.

 

به گزارش رسا، در پایان این نشست از برگزیدگان جشنواره "مدهامتان" با اهدا لوح تقدیر، تجلیل به عمل آمد.

 

لازم به ذکر است که جشنواره "مدهامتان" مسابقات رشته های قرائت، حفظ، ترتیل، تفسیر، مفاهیم قرآن، اذان و نهج البلاغه است که در بین کانون های فرهنگی هنری مساجد در دو سطح استانی و کشوری برگزار می شود./833/د101/ب4

ارسال نظرات