۱۰ آذر ۱۳۹۳ - ۲۱:۲۷
کد خبر: ۲۳۳۷۲۰
سید علی فضل الله:

دفاع از مسأله فلسطین دفاع از موجودیت اسلام است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه بیروت دفاع از مسأله فلسطین را دفاع از موجودیت اسلام توصیف کرد و گفت: ضعف ملت فلسطین در مقابل صهیونیست‌ها موجب ضعف جهان اسلام و عزت فلسطینیان در برابر رژیم صهیونیستی سبب نیرومندی امت اسلامی می‌شود.
سيد علي فضل الله، خطيب جمعه بيروت


به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید علی فضل الله، امام جمعه بیروت امروز در دیدار با هیأتی از جنبش جهاد اسلامی فلسطین به ریاست ابومحمد الرفاعی به بحث و گفت‌وگو درباره آخرین تحولات فلسطین و منطقه پرداخت.
 

 

فضل الله در این دیدار با اشاره به اینکه جهان اسلام وظیفه دارد از مقدسات اسلامی و ملت فلسطین دفاع کند، اعلام کرد: امت اسلامی باید اقدامات عملی را برای مقابله با جنایت‌های رژیم صهیونیستی به کار گیرد. کمک مادی و معنوی به ملت فلسطین و حمایت رسانه‌ای کم‌ترین وظیفه کشورهای اسلامی در قبال فلسطین است.
 

 

وی افزود: ملت فلسطین فشارهایی را در چند دهه اخیر تحمل کرده است، که هیچ ملتی تا به حال با آن مواجه نبوده است. این ملت توانسته است طی سال‌های اخیر گونه‌های متفاوتی از نبرد با اشغالگران صهیونیست را ارائه دهد و موفقیت در این زمینه مستلزم حمایت همه مسلمانان است.

 

 

امام جمعه بیروت، دفاع مسلمانان از مسأله فلسطین را دفاع از موجودیت اسلام برشمرد و خاطرنشان کرد: توجه به مسأله فلسطین بسیار حائز اهمیت است؛ چرا که ضعف ملت فلسطین در مقابل دشمن صهیونیستی در واقع ضعف جهان اسلام را به دنبال دارد و نیرومندی و عزت فلسطینیان در برابر رژیم صهیونیستی قدرت و عزت جهان اسلام را به همراه می‌آورد.
 

 

فضل الله تصریح کرد: جهان اسلام باید به کمک آورگان فلسطینی بشتابد و اجازه ندهد که ملت فلسطین طعم آوارگی و بی‌خانمانی را در کشورهای مختلف بچشد.


در همین راستا ابومحمد الرفاعی نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در لبنان با تاکید بر خطرناک بودن برهه کنونی برای ملت فلسطین در پرتو اقدامات رژیم صهیونیستی در قدس اشغالی، گفت: رژیم صهیونیستی تلاش دارد با یورش هر روزه به مسجد الاقصی، یک زمان معینی از مسجد الاقصی را به یهودیان صهیونیست اختصاص دهد که این امر بسیار خطرناکی است./983/ب902/ک
 

ارسال نظرات