۱۱ آذر ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۲
کد خبر: ۲۳۳۷۴۸

رونمایی از پایگاه اطلاعاتی شهید آیت الله مدرس

خبرگزاری رسا ـ پایگاه اطلاعاتی شهید آیت الله مدرس(ره) در مراسم هفتاد و هفتمین سالگرد شهید آیت الله مدرس(ره) در کاشمر رونمایی شد.
بزرگداشت شهادت آيت الله مدرس در کاشمر
به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد، دبیرخانه شورای عالی فرهنگی با همکاری سازمان کتابخانه ها، موزه ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی، به مناسبت هفتاد و هفتمین سالگرد بزرگداشت شهادت آیت الله مدرس(ره)، پایگاه اطلاعاتی شهید آیت الله مدرس (ره) را با هدف دسترسی آسان و سریع محققان به منابع و آگاهی از پژوهش های انجام گرفته درباره اندیشه ها و شخصیت این شهید والامقام، به عنوان یک پایگاه تخصصی، ذیل پایگاه های اطلاعاتی کتابخانه دیجیتالی آستان مقدس رضوی طراحی کرده است.
 
این پایگاه شامل اطلاعات کتاب شناسی و مقاله شناسی، تصویر جلد و فهرست کتاب ها و معرفی و توصیف 454 عنوان منبع، شامل 292 عنوان کتاب و 157 عنوان مقاله و 5 عنوان پایان نامه؛ با قابلیت جستجوی پیشرفته است که خدمت بزرگی را به پژوهشگران عرصه تاریخ معاصر ایران بویژه شخصیت شهید آیت الله مدرس (ره) ارائه می کند.
 
گفتنی است، این پایگاه به نشانی اینترنتی digital.aqlibrary.org قابل مشاهده و جستجو است. علاقه مندان می توانند برای دریافت اصل هر منبع، درخواست خود را از طریق ایمیل ارایه داده و پس از بررسی، محتوای مورد نظر را دریافت کنند.
 
شب شعر «زنده تاریخ» میزبان شعرای آیینی کشور
شب شعر «زنده تاریخ» به مناسبت هفتاد و هفتمین سالگرد شهادت آیت ا.. مدرس(ره) با حضور شعرای آیینی استان و کشور در کاشمر برگزار شد.
 
این شب شهر با همکاری انجمن ادبی رضوی موسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی با همکاری موسسه آستان حضرت حسین بن موسی الکاظم(ع) و زیارتگاه شهید مدرس(ره) برگزار شد.
 
در این مراسم شعرای آیینی استان و کشور از جمله محمود اکرامی فر، محمد جواد غفورزاده شفق، مصطفی محدثی خراسانی، محمد علی سالاری ثانی، غلامر ضا شکوهی، میلاد عرفان پور وجمعی دیگر از شعرای آیینی به شعر خوانی درباره شخصیت شهید آیت ا... مدرس(ره) پرداختند.
 
انجمن ادبی رضوی وابسته به موسسه آفرینش های هنری آستان قدس رضوی از دیرباز محفل عرض ارادت ادیبان و شاعران ولایی خطه خراسان به پیشگاه حضرت امام رضا (ع) بوده و با برگزاری جلسات هفتگی شعرخوانی در جوار بارگاه مطهر رضوی میزبان گلواژه‌های شعر شاعران و دلدادگان حضرت رضا(ع) می‌شود.
 
از جمله فعالیت‌های این انجمن می‌توان به برگزاری شب شعر، داستان خوانی،‌ جلسات نقد و بررسی کتاب،‌ گردآوری و تالیف کتاب در حوزه شعر،‌ ادبیات داستانی، نمایشنامه و فیلمنامه اشاره کرد.
 
این انجمن می‌کوشد با ارتباط گسترده با شعرا و نویسندگان فارسی زبان،‌ حیطه فعالیت خود را در انتقال مفاهیم رضوی در قالب دلنشین ادبیات وسعت بخشد./1308/د101/ب5
ارسال نظرات