۱۱ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۱
کد خبر: ۲۳۳۷۷۵
نماینده ولی فقیه در لرستان:

حیا لازمه ایمان و نشانه کامل بودن مسلمان است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در لرستان با بیان این که حیا از مهم ترین شاخصه های فرد مسلمان است، گفت: حیا لازمه ایمان است.
حجت الاسلام و المسلمين ميرعمادي ، نماينده ولي فقيه در لرستان و امام جمعه خرم آباد

حجت الاسلام والمسلمین سید احمد میرعمادی، نماینده ولی فقیه در لرستان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، بیان داشت: شرم ساری معنای لغوی حیا است.

وی با بیان این که حیا موضوعی اخلاقی است، افزود: حیا حالتی درونی است که در مواجع با کار نادرست در انسان به وجود می آید.

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی تصریح کرد: حیا عاملی درونی و مانع از انجام عملی است که در عرف جامعه ناپسند شمرده می شود.

وی حیا و عفت را مرتبط با همدیگر دانست و عنوان داشت: حیا دارای ده جز است و 9 مورد آن مربوط به زنان و یک مورد در رابطه با مردان است.

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی با بیان این که حیا لازمه ایمان است، خاطرنشان کرد: حیا و ایمان با همدیگر همراه هستند و اگر یکی از آن ها از بین برود دیگری نیز از بین خواهد رفت.

وی با اشاره به سخن امام صادق(ع) که می فرماید «ایمان نیست برای کسی که حیا ندارد»، ابراز داشت: به هر اندازه که حیا در فرد بیشتر شود ایمان نیز در او بیشتر می شود.

نماینده ولی فقیه در لرستان حیا را از مهم ترین شاخصه های فرد مسلمان دانست و ابراز داشت: حیا برای هر فرد مجموعه ای از خیر و خوبی است.

وی در ادامه با اشاره به مفهوم حیا افزود: حیا به این معنی است که انسان از حضور ناظر یا ناظرانی که در مرتبه ای بالاتر از انسان قرار دارند و فرد برای آنان کرامت و احترام قائل است غافل نشود.

امام جمعه خرم آباد با اشاره به وصیت پیامبر اکرم(ص) به امام علی(ع) یادآور شد: حیا از صفاتی است که اگر در هر فردی وجود داشته باشد اسلامش کامل است.

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی با بیان این که فرد باید همواره فراموش نکند که خداوند متعال ناظر بر اعمال او است، خاطرنشان کرد: اگر فرد از ناظر بودن خداوند بر اعمال خویش غافل نشود، شرم و حیا در روابط فردی و اجتماعی خود به خود حاصل می شود./9459/ت303/ب2

ارسال نظرات