۱۱ آذر ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۲
کد خبر: ۲۳۳۸۰۰
مدیر کل تبلیغات اسلامی زنجان:

روحانیان نقش مؤثری در تبلیغ فریضه زکات دارند

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی استان زنجان با بیان این که باید از روحانیان برای امر ترویج زکات استفاده شود گفت: حضور روحانیان نقش موثری در تبلیغ فریضه زکات دارد.
حجت الاسلام خدايي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، حجت الاسلام اذن الله خدایی، مدیر کل تبلیغات اسلامی استان زنجان، امروز در جلسه شورای زکات استان زنجان، که در محل کمیته امداد امام خمینی(ره) برگزار شد، با اشاره به ضرورت بهره گیری از روش های مؤثر در جمع آوری زکات گفت: بهره‌گیری از ظرفیت روحانیان در مشارکت مردم در پرداخت زکات موثر است.

 

وی در ادامه با ارائه گزارشی از حضور و عملکرد روحانیان اعزامی برای ترویج امر زکات اظهار داشت: حضور روحانیان نقش موثری در تبلیغ فریضه زکات دارد، به عنوان نمونه در شهرستان خدابنده که در امر پرداخت زکات از سایر شهرستان‌ها پیشتاز است 220 روحانی فعالیت کرده‌ می کنند.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی زنجان در ادامه خاطرنشان کرد: باید بحث زکات فطره و زکات واجب و مستحبی از هم جدا سازی شوند چرا که زکات فطره بخشی از زکات است اما خود زکات نیست.

 

این مسؤول در ادامه با تاکید بر استفاده و بهره‌گیری از ظرفیت‌های مردمی در امر زکات تصریح کرد: مقایسه بین زکات و نفت بیانگر این است که نفت موجب وابستگی و زکات موجب استقلال است همچنین نفت روزی تمام خواهد شد اما زکات با توجه به این که متکی به مردم است، تمام شدنی نیست.

 

حجت الاسلام خدایی در ادامه با اشاره به این که دولت باید توجه بیشتری به امر زکات داشته باشد تأکید کرد: یکی دیگر از وجه تمایزهای بین نفت و زکات این است که در نفت دلسوزی نیست اما در زکات دلسوزی بسیاری وجود دارد و شکر خدا استان زنجان در این زمینه ظرفیت‌های بسیاری دارد.

 

وی در ادامه با ارائه آماری از تعداد مبلغان اعزامی در امر زکات و به منظور تبلیغ و ترویج این فریضه الهی گفت: در شهرستان های مختلف زنجان مبلغان بسیاری در زمینه ترویج فریضه زکات فعالیت می کنند که تعداد آنها عبارتند از شهرستان خدابنده 220 مبلغ، ابهر 137 مبلغ، ماهنشان 45 مبلغ، خرم‌دره 50 مبلغ و در شهرستان طارم نیز 95 مبلغ در این زمینه در حال فعالیت هستند.

 

در ادامه جلسه شورای زکات استان زنجان، حجت الاسلام رحیمی، امام جمعه ابهر با بیان این که چهار باب از مساجد بزرگ استان در گذشته از محل زکات ساخته و احداث شده است اظهار داشت: نباید اینگونه فکر کنیم که قبلا زکات پرداخت نشده بلکه قبلا پرداخت زکات بیشتر بوده است و الان بیشتر زکات مستحبی پرداخت می‌شود./949/پ202/ب4

ارسال نظرات