۱۱ آذر ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۴
کد خبر: ۲۳۳۸۳۵
وکیل الازهر مصر:

اسلام با هرگونه برده داری مخالف است

خبرگزاری رسا ـ وکیل الازهر مصر برده داری را از کفارات اسلام خواند و بیان داشت که ذات و مفهوم اسلام با هرگونه برده داری مخالف است.
شيخ عباس شومان از علماي الازهر مصر


 

به گزارش خبرگزاری رسا، همایش «استثمار انسان‎ها مانع از آزادی است» امروز با مشارکت علما و اندیشمندان مسیحی، یهودی و مسلمان در واتیکان برگزار خواهد شد.


عباس شومان، وکیل الازهر مصر که برای شرکت در این همایش به واتیکان رفته است در پیامی که از طریق شبکه اجتماعی توییتر فرستاد، بیان داشت: اسلام با هر گونه بردگی و نادیده گرفتن آزادی انسان‎ها به شدت مخالف است.


وی افزود: القای آزادی و رها سازی انسان‎ها از بردگی یکی از برنامه‎های حضرت محمد (ص) است که از صدر اسلام آن را آغاز کرده است.


وکیل الازهر مصر با اشاره به احکام عملی مسلمانان و دستورات قرآن برای آزادی بردگان خاطرنشان ساخت: آزادی برده و مبارزه با برده داری در دین اسلام نهادینه شده است. اسلام به هر بهانه‎ای با برده داری مبارزه کرده به طوری که آن را از کفارات روزه و برخی از اعمال عبادی قرار داده است.


وی افزود: برده داری در اسلام جایگاهی و مفهومی ندارد و اسلام به طور ذات و مفهوم با هر گونه برده داری مخالف است.

عباس شومان همچنین امروز منشور مبارزه با قاچاق انسان را با پاپ فرانسیس، رهبر دینی کاتولیک‌های جهان امضا می‌کند.

این منشور در مقر فرهنگستان علوم پاپی در واتیکان به امضا می‌رسد و امضاکنندگان آن بر ضرورت مبارزه با قاچاق انسان، فحشا و خرید و فروش اعضای بدن که یکی از انواع برده‌داری جدید است، تأکید می‌کنند.


در مراسم امضای این منشور که در آن بر ضرورت پایبندی مشترک همه ادیان به مبارزه با قاچاق انسان تأکید شده است، تعدادی از رهبران ادیان جهان نیز حضور دارند.


گفتنی است که عباس شومان به‌عنوان قائم ‌مقام الازهر، بالاترین مقام این مرکز اسلامی است که در طول تاریخ از واتیکان دیدار می‌کند./994/ب902/ک

ارسال نظرات