۱۱ آذر ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۱
کد خبر: ۲۳۳۸۶۱
مفتی اهل تسنن مصر:

دارالافتای مصر تاکنون به 200فتوای دروغین داعش پاسخ داده است

خبرگزاری رسا ـ مفتی مصر از تحریف لفظ جهاد ابراز ناراحتی کرد و بیان داشت که داعش با تفسیر نادرست قرآن درپی به دام انداختن جوانان است.
دارالافتاي مصر


به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از الیوم السابع، شوقی علام، مفتی مصر، روز گذشته در کارگاه آموزشی که با عنوان «مبارزه با افکار سازمان‎های تروریستی و تکفیری» برای دانشجویان این کشور برگزار شد، اقدامات جریان‎های تروریستی و تکفیری را محکوم کرد و بیان داشت: اقدامات جریان تروریستی موسوم به داعش برخلاف قانون و آموزهای دینی و انسانی است.


وی با انتقاد از تفسیر نادرست تکفیری‎ها از قرآن کریم گفت: داعش 50 آیه از قرآن کریم را به اشتباه تفسیر کرده است.


مفتی مصر اظهار داشت: داعش برای قانونی و اسلامی جلوه دادن جنایت‎هایش با تحریف و تفسیر اشتباه از قرآن سعی در گمراه ساختن جوانان دارد.


مسلمانان از اقدامات تروریست‎ها بیزار هستند


وی تشکیل دولت اسلامی از سوی داعش را مسأله‎ای غیر قابل قبول خواند و گفت: اقدامات داعش در صورتی قابل قبول است که بخواهد دولت دروغین خود را در صحرا بنا کند، اما این جریان‎های تروریستی با افکار و عقاید منحرفی که دارد تشکیل دولت اسلامی در سرزمین‎های مسلمانان مسأله‎ای غیر قابل توجیه است.


این عالم اهل سنت تصریح کرد: مسلمانان از اقدامات جریان‎های تروریستی بیزار هستند و دولت دروغین و منحرفشان را هرگز نمی‎پذیرند.


وی خاطرنشان ساخت: احترام اسلام به عهد و پیمان و اهمیت آن برای مسلمانان از نکاتی ست که سبب محبوبیت این دین در همه جوامع شده است.


شوقی علام بیان داشت: دار الإفتاء تاکنون 200 فتوا را که جریان‎های تروریستی و تکفیری برای به دام انداختن جوانان صادر کرده را شناسایی و به آن پاسخ داده است.

 

جهاد از معنای اصلی خود عدول کرده است


وی از تحریف لفظ جهاد ابراز ناراحتی و گفت: لفظ جهاد از معنای اصلی خود خارج شده و به معنای تروریست تغییر یافته است.

 

مفتی مصر با انتقاد از رسانه‎های کشورهای غربی اظهارداشت: در اذهان مردم کشورهای غربی اسلام با نام تروریست شناخته شده است و این از عملکرد رسانه ها ناشی می شود.

 


وی گفت: اسلام از هرگونه اقدامات تروریستی به دور است، بنابراین برابر دانستن تروریست و اسلام و نسبت دادن اقدامات وحشیانه تروریست ها به مسلمانان مسأله‎ای غیر قابل پذیرش است./994/ب902/ک

ارسال نظرات