۱۲ آذر ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۷
کد خبر: ۲۳۴۰۲۰
از سوی حوزه علمیه خواهران مشهد اعلام شد؛

فراخوان مقاله نقش امر به معروف و نهی از منکر در شکل گیری واقعه عاشورا

خبرگزاری رسا ـ معاون پژوهش مدرسه علمیه حضرت رقیه(س) مشهد از اعلام فراخوان مقاله «نقش امر به معروف و نهی از منکر در شکل گیری واقعه عاشورا» خبر داد.
فراخوان مقاله نقش امر به معروف و نهی از منکر در شکل گیری واقعه عاشورا

 هوشیار، معاون پژوهش مدرسه علمیه حضرت رقیه(س) مشهد، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، به هدف برگزاری این فراخوان اشاره کرد و گفت: این فراخوان مقاله در راستای افزایش تفکر و تعمیق در معارف دینی برگزار می شود؛ چرا که رهبر معظم انقلاب در مورد اهمیت این واجب الهی می فرمایند: «امر به معروف و نهی از منکر را اقامه کنید؛ نگذارید در جوامع جوان، چه در مدرسه ها و چه در دانشگاه ها، کار به فساد بکشد. این مراکز برای دشمن هدف است. بدانید که نسل جوان این جامعه و این ایران اسلامی زنده است».

 

وی به جایگاه این فریضه واجب اشاره کرد و گفت: حضرت علی(ع) می فرمایند: «و َما أعمالُ البِرِّ کُلُّها وَ الجِهادُ فى سَبیلِ اللّهِ عِندَ الامرِ بِالمَعرُوفِ و َالنَّهىِ عَنِ المُنکَرِ إِلاّ کَنَفثَةٍ فى بَحرٍ لُجِّىٍّ؛ همه کارهاى خوب و جهاد در راه خدا در برابر امر به معروف و نهى از منکر چون قطره‏ اى است در دریاى عمیق.».

 

خانم هوشیار به محورهای این فراخوان مقاله اشاره و ابراز کرد: اهمیت امر به معروف و نهی از منکر در اهداف امام حسین(ع) در قیام عاشورا، نقش امر به معروف و نهی از منکر در شکل گیری قیام عاشورا و روش شناسی امر به معروف و نهی از منکر در واقعه ی عاشورا از محورهای این فراخوان است.

 

این استاد تفسیر حوزه علمیه خواهران مشهد اظهار کرد: علاقه مندان در موضوعاتی چون، روش های کاربردی امر به معروف و نهی از منکر، منتظران و اهتمام به واجب فراموش شده، نقش امر به معروف در زمینه سازی ظهور، نقش ترویج منکر در طولانی شدن غیبت و امر به معروف و نهی از منکر در فضای مجازی می توانند مقالات خودرا ارائه بدهند.

 

معاون پژوهش مدرسه علمیه حضرت رقیه(س) مشهد به شرایط پذیرش مقالات اشاره کرد و افزود: مقالات در محیط word، در  7 تا 15 صفحه با قلم نازنین ارسال شود.

 

 هوشیار، 15 آذر ماه سال جاری را آخرین مهلت ارسال مقالات اعلام کرد و افزود: پژوهشگران مقالات خود را به پست الکترونیکی مدرسه حضرت رقیه(س) به نشانی  RPajuhesh@yahoo.comh ارسال کنند./1309/ت302/ب5

 

ارسال نظرات