۱۲ آذر ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۶
کد خبر: ۲۳۴۰۲۳
مسؤول حقوق بشر و آزادی جمعیت الوفاق بحرین:

توهین به مقدسات مذهبی موجب سرنگونی حکومت بحرین می‌شود

خبرگزاری رسا ـ مسؤول حقوق بشر و آزادی جمعیت الوفاق اسلامی بحرین از رژیم آل‎خلیفه خواست که به حقوق دینی مردم بحرین احترام بگذارد و بیان داشت که توهین به مقدسات مذهبی سبب فروپاشی حکومت آل‎خلیفه می‎شود.
سيد هادي موسوي مسؤول آزادي‎ و حقوق بشر جمعيت الوفاق اسلامي بحرين



به گزارش خبرگزاری رسا، سید هادی الموسوی، مسؤول حقوق بشر و آزادی جمعیت الوفاق اسلامی بحرین، امروز در مصاحبه با خبرنگاران به بررسی وضعیت این کشور و جنایت‎های رژیم آل‎خلیفه پرداخت و گفت: در سال 2014 میلادی بیش از 90 بار حقوق دینی مردم بحرین زیر پا گذاشته شد که 72 مرتبه آن در ماه محرم الحرام بود.


وی افزود: رژیم آل‎خلیفه با نادیده گرفتن حقوق دینی و توهین به مراسمات مذهبی شیعیان درپی انتقام از انقلابیان و شیعیان است.


مسؤول حقوق بشر و آزادی جمعیت الوفاق اسلامی بحرین، اظهار داشت: رژیم آل‎خلیفه در حالی در ماه محرم و صفر به مجالس روضه و سینه زنی شیعیان حمله می‎کند که بحرین از کشورهای  اسلامی درجهان محسوب می‎شود. محرم ماه احترام به قانون، اخلاق و انسانیت است بنابراین نباید با انجام چنین اقدامات شنیعی حرمت این ماه عزا و ماتم را نادیده گرفت.


وی آمار توهین و نایده گرفتن آزادی دینی سال گذشته را 118 مرتبه برشمرد و گفت: رژیم آل‎خلیفه در سال گذشته به مراتب بیشتر از امسال شیعیان را مورد آزار و اذیت قرار داده است ولی آمار حمله‎های نیروهای امنیتی به مراسمات عزا در محرم امسال از سال گذشته بیشتر است.


سید هادی الموسوی به بخشی از جنایت‎های رژیم آل‎خلیفه در ماه محرم اشاره کرد و گفت: بازداشت مداحان اهل بیت (ع)، سخنرانان، پاره کردن پرچم، حمله به دسته جات عزاداری و... بخشی از جنایت‎های رژیم آل‎خلیفه است.


وی ادامه داد: رژیم بحرین مسؤولان برگزاری مراسمات عزاداری برای امام حسین (ع) را بازداشت می‎کرد و از آنان تعهد می‎گرفت که دیگر پرچم سید شهدا (ع) را بالای در خانه‎های نصب نکنند و مراسمی را برای اهل بیت (ع) برپا نکنند


مسؤول حقوق بشر و آزادی جمعیت الوفاق اسلامی بحرین، توهین و حمله به مراسمات عزا امام حسین (ع) را برخلاف قانون،عرف، عقل و منطق خواند و تصریح کرد: ممانعت از برگزاری مراسمات برای امام حسین (ع) از اشتباه بزرگ حکومت آل‎خلیفه است. عاشورا و امام حسین (ع) از مسائلی است که شیعیان و حتی برخی از اهل سنت به آن تعصب دارند و برای آن احترام بسیاری قائل هستند بنابراین نادیده گرفتن مقدسات مذاهب و ادیان سبب فروپاشی نظام خواهد شد./994/ب902/ک

ارسال نظرات