۱۳ آذر ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۳
کد خبر: ۲۳۴۱۷۰

همایش منطقه‌ای شعر علمدار کربلا در ایلام برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ همایش منطقه‌ای شعر علمدار کربلا با حضور جمعی از مسؤولان فرهنگی کشوری و استانی و شعرای استان‌های مختلف کشور در ایلام برگزار شد.
علمدار كربلا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در منطقه غرب، در آستانه اربعین حسینی همایش منطقه‌ای شعر علمدار کربلا با حضور جمعی از مسؤولان فرهنگی کشوری و استانی و شعرای استان‌های مختلف کشور از جمله کرمانشاه، کردستان، لرستان، خوزستان و ایلام در شهر ایلام برگزار شد.


حجت‌الاسلام چراغی‌پور، مسؤول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان ایلام در حاشیه این مراسم گفت: این برنامه با هدف تولید آثار فاخر ادبی در حوزه معارف دینی و با همکاری ستاد بازسازی عتبات عالیات استان ایلام برگزار و از آثار برتر تجلیل در این همایش شد.


وی افزود: 250 اثر در مرحله اول این همایش ارسال و پس از داوری در نهایت 10 اثر برتر برگزیده شد و افراد برگزیده این همایش به مدت یک هفته به عتبات عالیات مشرف خواهند شد.


مسؤول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان ایلام گفت: شعر سنتی، شعر نو و نثر ادبی با موضوع شخصیت و فضایل اخلاقی حضرت ابوالفضل‌العباس(ع) و دلاوری‌ها و رشادت‌های آن حضرت به زبان فارسی، عربی و گویش‌های محلی از جمله موضوعات این همایش است.



گفتنی است، اهتزار پرچم نورانی و متبرک حرم مطهر ابوالفضل العباس(ع) از سوی تعدادی از کارکنان و خدام حرم مطهر حضرت عباس(ع) که مهمان این همایش بودند فضایی معنوی خاصی را در این همایش حاکم کرد./967/پ203/ب6

ارسال نظرات