۱۳ آذر ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۱
کد خبر: ۲۳۴۱۷۷
امام جمعه بابل:

اقتدار و عزت ایران اسلامی مدیون رهنمودهای رهبر انقلاب است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه بابل با بیان این که نظام اسلامی با هدایت های رهبر معظم انقلاب توانست گسترده و قدرتمندتر از گذشته به مسیر نورانی خود ادامه دهد، گفت: امروز ایران اسلامی عزیزتر و با صلابت تر از گذشته در پهنه جهان معاصر به موقعیت شایسته خود دست پیدا کرده است.
امام جمعه بابل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام مجتبی روحانی، امام جمعه بابل امروز در جمع طلاب شهرستان بابل با اشاره به اعلام مرجعیت رهبر معظم انقلاب از سوی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اشاره کرد گفت: اطلاعیه تاریخی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و معرفی رهبر معظم انقلاب به عنوان یکی از مراجع تقلید موجب آرامش خاطر در مردم شد.

 

وی افزود: جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در یازدهم آذر ماه سال73 مرجعیت رهبر معظم انقلاب را به همراه چند تن از مراجع آن روز قم و نجف را یادآوری کرد و برخی از شبهات ایجاد شده در خصوص مرجعیت ایشان برطرف شد.

 

مسؤول مدرسه علمیه خاتم الانبیاء بابل به تقلید بسیاری از شیعیان جهان از رهبر معظم انقلاب اشاره و تصریح کرد: بعضی از افراد تردیدهایی بر مرجعیت رهبر معظم انقلاب ایجاد می کنند و بعضی با نهایت تعجب در ارتباط با این مسأله می پرسند اما شهادت علمای جامعه مدرسین موجب خنثی شدن توطئه هایی در زمینه خدشه دار کردن جایگاه رهبری ایشان شد.

 

وی با اشاره به جایگاه و قدرت فقهی رهبر معظم انقلاب گفت رهبر معظم انقلاب در محضر فقهای بزرگ و مراجع تقلید حاضر بودند و قدرت علمی ایشان در زمینه فقهی برای بسیاری از علما محرز است.

 

امام جمعه بابل ادامه داد: برای من جای تعجب است که چگونه بعضی از افراد علیرغم اثبات قدرت علمی و فقهی رهبر معظم انقلاب برای علما و پاسخ های مستدل در خصوص مسائل شرعی باز هم با تردید با این امر روبه می شوند و به سمت و سوی دیگری می روند.

 

حجت الاسلام روحانی جایگاه ولایت فقیه را بسیار بالاتر از جایگاه مرجعیت عنوان و خاطرنشان کرد: در صورت مساوی بودن قدرت علمی فقهی رهبر معظم انقلاب با دیگر مراجع تقلید، چه بسا اموری بر معظم له می گذرد جنبه تقلید از ایشان را نسبت به افراد دیگر سنگین تر جلوه می دهد.

 

وی به قدرت سیاسی و رهبری مقام معظم رهبری در کنار قدرت فقهی ایشان یادآور شد: پس از رحلت امام خمینی(ره) شاهد بودیم نه تنها در ارتباط با جریان ارزش‌های بزرگ نظام سستی صورت نگرفت بلکه متقابلاً این حرکت با رهبری مقتدرانه مقام معظم رهبری در مسیر ارزشمند و نورانی انقلاب استمرار و در صحنه‌های جهانی حضور و تجلی یافت.

 

این استاد حوزه علمیه بابل ضمن تاکید بر این که با هدایت های مدبرانه امام خامنه ای انقلاب اسلامی توانست گسترده تر و قدرتمندتر از گذشته به مسیر نورانی خود را ادامه دهد، تصریح کرد: امروز ایران عزیزتر و با صلابت تر از گذشته در پهنه جهان معاصر به موقعیت شایسته خود دست پیدا کرده است و این جز با هدایت ها و رهبری امام خامنه ای مقدور نبود.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی بابل با بیان بصیرت بالای رهبری و روشنگری ایشان در فضای غبار آلود فتنه ها گفت: رهبری توانست با تذکرات خود نقطه های تاریک را روشن کند و در این فضای روشن بود که جامعه ما چهره های تاریک و سیاه را شناخت و با جدا کردن مسیر از فتنه گران زمینه آرامش را برای جامعه فراهم کرد.

 

وی با اشاره به این که نعمت ولایت بالاترین نعمت به شمار می آید، خاطرنشان کرد: در مواقع راز و نیاز با خداوند متعال دعا برای سلامتی و طول عمر مقام معظم رهبری را نباید فراموش کرد زیرا ولایت و رهبری مقام معظم رهبری فوق همه مسائلی است که همه ما خواهان آن هستیم./1313/پ202/ب1

ارسال نظرات