۱۳ آذر ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۳
کد خبر: ۲۳۴۲۱۹
رییس سازمان حقوق بشری عدل:

مسوولان سعودی آمار دقیقی از زندانیان ارائه نمی‌دهند

خبرگزاری رساـ رییس سازمان حقوق بشری عدل اعلام کرد که مقامات عربستانی با وعده و وعید مانع از ارتباط خانواده‌های زندانیان با رسانه‌ها می‌شوند.
العسيري رييس سازمان حقوق بشري عدل

 

به گزارش خبرگزاری رسا، یحیی العسیری، رییس سازمان حقوق بشری عدل در عربستان سعودی در گفت‌و گوی تلوزیونی به وضعیت نابه سامان زندانیان درعربستان پرداخت و اعلام کرد: آمارهایی که از تعداد زندانیان ارائه می‌شود تقریبی است و هیچ کس نمی‌داند دقیقا عربستان چند زندانی را در زندان‌های خود حبس کرده است.

 

وی افزود:بسیاری از خانواده‌های زندانیان از اعلام اینکه عضوی از اعضای خانواده در زندان به سر می‌برد خودداری کرده و مسوولان نیز از ارائه آمار سر باز می‌زنند که این امر موجب می‌شود آمار دقیقی در دسترس نباشد.

 

العسیری گفت: بسیاری از خانواده‌های سعودی می‌گویند که مقامات عربستانی به ما وعده داده اند که اگر از زندانی شدن افراد اطلاعی به رسانه‌ها و سازمان‌های حقوق بشری ندهند روند قضایی را در مرحل تحقیقات به پایان رسانده و نمی‌گذارند کار به دادگاه کشیده شود.

 

این حقوق‌دان سعودی به سیاست‌های سرکوب گرانه دستگاه حکومتی آل سعود اشاره کرد و افزود: در عربستان هرکس به دنبال حقوق خود باشد یا صحبتی از حق آزادی بیان بر زبان جاری کند وبا انتقادی کند، باید بهای سنگینی را بپردازد؛ چرا که به سرعت تحت تعقیب قرار گرفته و بازداشت می‌شود و سال‌های زیادی را در زندان به سر می‌برد.

 

العسیری شیوه حکومت آل سعود را مورد انتقاد قرار داد و گفت: مقامات سعودی گمان می‌کنند با در دستور کار قرار دادن شیوه سرکوب می‌توانند مردم را ساکت کرده و کشور را اداره کنند؛ اما این شیوه قطعا اشتباه بوده و تبعات سنگینی را برای سردمداران سعودی در پی خواهد داشت./1321/ب903/ک

ارسال نظرات