۱۳ آذر ۱۳۹۳ - ۱۸:۴۱
کد خبر: ۲۳۴۲۳۰

نخستین گروه عمره‌گزاران ایرانی عازم مدینه شدند

خبرگزاری رسا ـ نخستین گروه از زائران عمره‌گزار جمهوری اسلامی ایران، عصر پنجشنبه با بدرقه‌ رسمی رییس سازمان حج و زیارت از فرودگاه امام خمینی(ره) تهران راهی سرزمین وحی شدند.
حسن سرخوش،مديرکل برنامه‌ريزي و پذيرش سازمان حج و زيارت

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی بعثه مقام معظم رهبری،حسن سرخوش، مدیرکل برنامه ریزی پذیرش و اعزام سازمان حج و زیارت گفت: نخستین گروه زائران ایرانی، 13 آذر ماه ساعت 13:30 از فرودگاه امام خمینی (ره) عازم مدینه منوره شد که در این پرواز 418 نفر از زائران تهرانی حضور داشتند.

وی با بیان اینکه در این روز 3 پرواز با دو شرکت هواپیمایی داخلی و یکی از شرکت‌های هواپیمایی سعودی انجام می‌گیرد، افزود: امروز ساعت 17 گروه دوم زائران با شرکت هواپیمایی ماهان و ساعت 19:30 گروه سوم زائران ایران با شرکت هواپیمایی ایران ایر عازم مدینه منوره خواهند شد.

سرخوش اظهار داشت: اولین گروه زائران ایرانی شامل 7 کاروان هستند که حدود 900 نفر را شامل می‌شوند که از این تعداد حدود 100 نفر عوامل اجرایی عمره 93 می‌باشند.

مدیرکل برنامه ریزی پذیرش و اعزام سازمان حج و زیارت تصریح کرد: در حال حاضر روادید 1500 نفر از زائران عمره‌گزار ایرانی صادر که تاکنون آمار و اطلاعات 18 هزار زائر به سفارت عربستان جهت صدور روادید ارسال شده است.

وی گفت: دومین گروه از زائران ایرانی روز 14 آذر ماه از استان‌های خراسان رضوی و آذربایجان شرقی عازم سرزمین وحی خواهند شد، همچنین 15 آذر ماه نخستین کاروان زائران عمره گزار اصفهانی اعزام می‌شوند.

سرخوش ادامه داد: طبق برنامه‌ریزی انجام شده در هفته نخست اعزام 7 هزار 500 زائر و در هفته‌های پس از آن حدود 17 هزار نفر به سرزمین وحی از شهرهای مختلف ایران اعزام خواهند شد.

وی اظهار کرد: دور نخست اعزام زائران ایرانی به سرزمین وحی از 13 آذر ماه تا 20 اسفند 93 انجام می‌گیرد که در این دوره بیش از 315 هزار نفر توفیق زیارت اماکن مشرفه مکه مکرمه و مدینه منوره را خواهند داشت، همچنین دوره دوم اعزام‌ها از 21 اسفند تا نیمه ماه رمضان صورت می‌گیرد.

مدیرکل برنامه ریزی پذیرش و اعزام سازمان حج و زیارت گفت: زائران عزیز تا تکمیل ظرفیت کاروان‌ها، تا اولویت 450 می‌توانند در سامانه فاخر برای اعزام عمره مفرده در سال جاری اقدام کنند.

شایان ذکر است، براساس برنامه‌ریزی انجام شده در سال جاری قرار است بیش از00 7 هزار زائر ایرانی به سرزمین وحی جهت انجام مناسک عمره اعزام شوند.

در حال حاضر بیش از 6 میلیون نفر در صف انتظار اعزام عمره مفرده هستند.

گفتنی است، تمامی زائرانی که در حال حاضر به عمره مفرده اعزام می‌شوند، افرادی هستند که در چند سال پیش ودیعه گذاری کرده بودند و هم‌اکنون هیچ ثبت نام جدیدی برای عمره مفرده و حج تمتع انجام نمی‌گیرد./840/102/ف

ارسال نظرات