۱۳ آذر ۱۳۹۳ - ۲۰:۰۲
کد خبر: ۲۳۴۲۴۲
نماینده ولی فقیه در استان اصفهان:

تجمع عظیم شیعیان در اربعین کور کننده چشم دشمنان اسلام است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه اصفهان گفت: تجمع عبادی، سیاسی بزرگ شیعیان روز اربعین، در کربلا چشم دشمنان اسلام و مکتب اهل ببت را کور می کند.
امام جمعه اصفهان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد نماینده ولی فقیه و امام جمعه اصفهان، شب گذشته در جمع زائران امام حسین(ع)  که در قالب کاروان هایی به منظور حضور در اجماع بزرگ اربعین از اصفهان عازم کربلای معلا بودند در گلستان شهدا گفت: ما هرچه داریم از امام حسین(ع) است، برپایی مجالس عزای ابا عبد الله الحسین(ع) بر ما فرض است.

 

وی بیان کرد: اما برپایی این مجالس عزا و زیارت ابا عبدالله الحسین آداب و ملزوماتی دارد که شیعیان و محبین ملزم به رعایت آنها هستند، بر طبق روایات متعدد از ائمه اطهار رفتار شیعیان باید به گونه ای باشد که زینت امام معصوم(ع) محسوب شوند.

 

امام جمعه اصفهان تصریح کرد: رفتار محبت آمیز با عالم و افراد مختلف، چه شیعه، سنی و دیگر پیروان مکاتب توحیدی تنها راه جذب و جلب آنان به مکتب اهل بیت است، دوری از از رفتارهای انحرافی و یا کردارهایی که ساطع کننده پیام خشونت از اسلام است، دور از شأن منزلت شیعیان و محبان ائمه اطهار است.

 

وی ضمن اشاره به کاهش چشمگیر هزینه روادید و صدور ویزا از سوی دولت عراق و ارج نهادن به این امر از سوی دولت عراق به منظور تسهیل امور زائرین و رفاه آنان، گفت: چنین دستاوردهایی در سایه ایجاد روابط خوب و محبت آمیز فی مابین دولت ایران و عراق بوجود امده است، حمایت ایران از عراق، در جهت اصل حمایت از مظلومان عالم است.

 

زیارت امام حسین(ع) مقدمه ای برای اصلاح است

 

آیت الله طباطبایی نژاد با بیان این که تبری جستن لازمه تولی است اما تبری جستن ملزوماتی دارد اظهار کرد: رعایت شرایط تبری جستن و یا حتی عرض ارادت به امام حسین(ع) و ائمه اطهار شرایطی را می طلبد که باعث سوء استفاده دشمنان  و مغرضان نشود.

 

وی در ادامه در توصیه ای به زائران اصفهانی که قصد سفر به کربلا را در روزهای آتی داشتند، بیان داشت: رعایت اخلاق حسنه و دوری از انحرافات و یا هرحرکتی که باعث سوء استفاده دشمن بشود در این راه واجب است، محبین و شیعیان امام حسین(ع) باید مزین به ادب باشند.

 

امام جمعه اصفهان با اشاره به تجمع عظیم مردمی در کربلا از سوی شیعیان در روز اربعین متذکر شد: این مانور بزرگ سیاسی، عبادی چشم دشمن را کور خواهد کرد و توطئه های ان را خنثی می کند.

 

وی در پایان  اضافه داشت: هدف از زیارت  امام حسین(ع) مهمتر از بحث ثواب و پاداش فراوان، اصلاح بنیادی اخلاقی مؤمنان و محبان است./939/پ202/ب4

ارسال نظرات