۱۴ آذر ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۸
کد خبر: ۲۳۴۳۱۰

تبعیض در ‌آمریکا نیویورک را به اعتراض وا داشت

خبرگزاری رسا ـ ساعاتی پیش مردم نیویورک به خیابان ها ‌آمدند تا اعتراض خود را نسبت به آنچه خشونت پلیس علیه سیاه پوستان و تبعیض نژادی عنوان می شود نشان دهند.
پليس

 

 به گزارش خبرگزاری رسا، صد ها تن در نیویورک برای دومین شب متوالی به خیابان ها آمدند تا اعتراض خود را نسبت به حکم هیات منصفه در خصوص منع تعقیب پلیسی که مسوول مرگ دستفروش سیاه پوست بود را نشان دهند.

 

در همین حال تظاهرکنندگان نیویورکی پلیس و نظام قضایی آمریکا را به نژاد پرستی و رفتار تبعیض آمیز متهم می کنند.  آمریکا طی هفته های گذشته صحنه درگیری های سنگین میان نیروهای پلیس و سیاه پوستان معترضی بود که به خشونت علیه خود به خیابان ها آمده بودند.

 

مرگ دو سیاه پوست در هفته های اخیر و منع پیگرد افسران پلیسی که موجب مرگ آنها شده بودند خشم مردم نیویورک را در پی خود داشته است .

 

در همین راستا شهردار نیویورک هم ضمن ابراز تاسف از مرگ این دستفروش از مردم خواست خویشتندار باشند . اوباما هم در پیامی اعلام کرد : همانطور که در روزهای اخیر دیدیم بسیاری از دستگاه های قضایی بر ناعادعلانه بودن این حکم صحه گذاشته اند.

رییس جمهور آمریکا همچنین تاکید کرد :‌فاصله عمینی میان ارزش های ما و طریقه اعمال قانون وجود دارد.

 

اریک گارنر به گفته پلیس به صورت غیر قانونی سیگار می فروخته است اما زمانی که وی مشغول گفتگو با پلیس بود چند مامور به او حمله می کنند و او را زمین می زنند . گارنر که دچار بیماری آسم بود توسط پلیس خفه می شود. در حال حاضر به حکم دادگاه پلیس قاتل با حکم منع تعقیب رو به رو است./982/د101/ک 

ارسال نظرات