۱۴ آذر ۱۳۹۳ - ۲۲:۳۳
کد خبر: ۲۳۴۳۳۶
امام جمعه موقت تهران:

زنده نگه داشتن شعائر الهی دشمن را کور می کند/ برخورد مردم با فتنه گران در 9 دی از شعائر الهی است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت تهران با بیان این که زنده نگه داشتن شعائر الهی عزت و اقتدار اسلام را اثبات و چشم دشمنان را کور می‌کند، گفت: شرکت در تجمعات انقلابی و اسلامی مانند 22 بهمن و روز قدس سبب خوشنودی امام زمان(عج) می‌شود و یک هجوم حماسی به دشمنان است؛ برخورد مردم در روز 9 دی با فتنه گران نیز از شعائر الهی است.
حجت الاسلام والمسلمين صديقي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی، امام جمعه موقت تهران، امشب در جمع عزاداران شبستان امام خمینی(ره) در حرم حضرت معصومه(س) در ادامه بحث اهمیت بزرگداشت شعائر الهی با اشاره به آیه« یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا ارْ‌کَعُوا وَاسْجُدُوا وَاعْبُدُوا رَ‌بَّکُمْ وَافْعَلُوا الْخَیْرَ‌» گفت: خداوند بندگانش را به ارتباط با خود فرا خوانده است، این آیه دلالت بر دعوت خداوند به سوی رحمت واسعه الهی است.

 

امام جمعه موقت تهران با بیان این که فشار قبر از مسائل سنگین و دردناک است، افزود: گاهی فشار قبر به اندازه ای دردناک است که تلخی آن تا قیامت همراه آن شخص می ماند؛ بنابراین قبل از وقوع واقعه باید به فکر چاره باشیم و ارتباط خود را به وسیله رکوع، سجود و عبادات دیگر با خداوند قوی کنیم.

 

وی به عوامل تشدید و تسهیل فشار قبر اشاره کرد و اظهار داشت: بد اخلاقی در خانه و با خانواده سبب تشدید فشار قبر می شود، افراد بد اخلاق، دنیا را برای خود جهنم کرده و به فشار قبر شدید مبتلا می شوند، انجام رکوع های طولانی و خواندن سوره ملک فشار قبر را کاهش می دهد.

 

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی با بیان این مطلب که هیچ کس توان گریز از مرگ ندارد، مؤمنان را به مراقب بر اعمالشان توصیه کرد و ادامه داد: اگر فردی نماز را ترک کند، در قعر سقر خواهد بود، نماز ریسمان الهی است که انسان را از جهنم خارج می کند.

 

وی نماز را یار زندگی انسان ها خواند و ابراز داشت: برخی تصور می کنند که نماز باری بر دوش انسان ها است، در حالی که نماز یار زندگی بوده و انسان ها در زمان ابتلاء به مشکلات کمک می کند.

 

امام جمعه موقت تهران با اشاره به اهمیت عبادت های پنهانی، بیان داشت: سجده های طولانی، گریه های پنهانی از عظمت خداوند و خواندن نماز شب، نورهای عالم برزخ و قبر هستند؛ مؤمنان باید همیشه در حالت ترس از جلال خداوند و مجذوب جمال الهی، یعنی در حالت خوف و رجاء باشند.

 

وی به پاداش خواندن نماز شب اشاره کرد و عنوان داشت: اوج جوشش کرم خداوند برای افراد اهل نماز شب است، خداوند می فرماید، به دلیل این که بنده من در خلوت و پنهانی مرا عبادت کرد، من نیز پاداش او را به صورت پنهانی به وی می دهم، به اندازه ای این پاداش ویژه است که بنده در زمان دریافت آن اشک شوق می ریزد؛ بنابراین توصیه می کنم که نماز شب را به عنوان گنجی برای خود ذخیره کنید.

 

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی با بیان این که عبادت های در خلوت و تعظیم شعائر از دستورات خداوند هستند، خاطرنشان کرد: انجام عبادت در خلوت انسان را در مسیر نسیم رحمت الهی قرار می دهد، اما به این مسأله باید توجه داشت که خداوند متعال برخی عبادات را در جمع می پسندد.

 

وی با طرح این سؤال که چرا خداوند دستور به اجتماع در برخی از کارها را داده است، گفت: اعمالی مانند نمازجماعت، نماز جمعه، شرکت در حج و برخی موارد دیگر از شعائر الهی هستند، دلیل دستور خداوند به جمعی بودن این اعمال، اثبات اقتدار مسلمانان و کوری چشم دشمنان است، عظمت جامعه توحیدی در اجتماع آن است.

 

امام جمعه موقت تهران با بیان این که 36 سال است دشمن علیه انقلاب تبلیغ می کند، افزود: دشمن تصور می کند که تبلیغاتش علیه انقلاب اسلامی تأثیرگذار است، مردم بدانند که شرکت در تجمعات انقلابی و اسلامی مانند 22 بهمن و روز قدس سبب خوشنودی امام زمان(عج) بوده و هجوم حماسی به دشمنان است.

 

وی با اشاره به فتنه سال 88 ، اظهار داشت: این فتنه ننگین و دشمن شاد کن، عظمت انتخابات 20 میلیونی ایران اسلامی را زیر سؤال برد و فرصت نرم شدن جهان در برابر ایران را از جامعه اسلامی گرفت، برخورد مردم در روز  9 دی با فتنه گران نیز از شعائر الهی است.     

 

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی در پایان ابراز داشت: انسان افزون بر عبادت های در خلوت باید عبادات جمعی و شعائر را بزرگ بدارد؛ کسانی که در اربعین به زیارت کربلا نرسیدند، از زیارت حضرت عبدالعظیم حسنی غفلت نکنند./1323/پ201/ف

 

ارسال نظرات