۱۵ آذر ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۲
کد خبر: ۲۳۴۳۹۶
پایگاه اینترنتی التقریر گزارش داد:

امنیت در عربستان افسانه‌ای بیش نیست

خبرگزاری رسا ـیک پایگاه اینترنتی در گزارش سیاسی خود از نبود امنیت در عربستان و روند رو به افزایش میزان سرقت و خشونت در خانواده گزارش داد.
عربستان سعودي

 

به گزارش خبرگزاری رسا، پایگاه اینترنتی "التقریر" گزارشی را در مورد وضعیت امنیت عربستان سعودی تحت عنوان " امنیت در عربستان حقیقت است یا افسانه" منتشر کرد و ماجد عیاد، نویسنده این گزارش در آن به بررسی اوضاع نا به سامان امنیت عربستان پرداخت.


در این گزارش آمده: سرقت خودرو، منازل و مغازه‌ها به شکل بی‌سابقه ای در عربستان افزایش یافته است؛ به طوری که برخی مغازه داران ترجیح می‌دهند برای مراقبت از اموال تجاری خود شب‌ها را در مغازه‌هایشان بگذرانند.


ماجد عیاد در این گزارش به آمار بالای بیکاری در عربستان اشاره کرد و آن‌را در مقایسه با میزان دارایی نفت این کشور تناقضی آشکار دانست.


در این گزارش از زبان سرهنگ ابراهیم العرینی، رییس مبارزه با سرقت عربستان آمده است که بیشتر جرایم از قبیل سرقت از خود سعودی‌ها صادر شده که در سن 19 تا 24 سالگی به سر می‌برند و نزدیک به نیمی از سارقان به دلیل بیکاری دست به سرقت می‌زنند.این سخنان گفته های وزارت کشور عربستان مبنی بر خارجی بودن اکثر سارقان را نفی می‌کند.


در این گزارش یکی دیگر از عوامل افزایش سرقت، شرایط کار کارگران خارجی بیان شده است، چرا که کارفرکایان سعودی با توجه به قانون کفالت در این کشور می‌توانند تا زمان معینی از خروج کارگر خارجی خوداز کشور و یا مشغول شدن وی در کار دیگر جلوگیری کنند و این امر موجب نارضایتی و سرقت انتقام جویانه کارگران می‌شود.


همچنین ماجد عیاد به بالارفتن میزان خشونت در خانوده اشاره کرد و نوشت: هم اکنون در عربستان در هر روز 82 طلاق ثبت می‌شود و این آمار در مقایسه با گذشته بسیار افزایش یافته است.از این رو بیشترین مراجعات به محاکم قضایی مربوط به مسائل خانوادگی است.


در همین زمینه محمد المطوع، استاد دانشگاه در عربستان سعودی اعلام کرد: نبود قوانین منطقی در زمینه حمایت از خانواه موجب افزایش خشونت نسبت به زنان در خانواده شده و این امر عامل بالا رفتن آمار طلاق در این کشور است./1321/ب902/ک

ارسال نظرات