۱۶ آذر ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۴
کد خبر: ۲۳۴۵۶۶

همایش بین‌المللی مقابله با تعصب دینی در لندن

خبرگزاری رسا ـ مرکز حقوق بشر ژنو، دیروز، شنبه ۱۵ آذرماه، از برگزاری همایش بین‌المللی «مقابله با تعصب دینی» با همکاری کمیساریای عالی حقوق بشر در لندن خبر داد.
کنفرانس

 

به گزارش خبرگزاری رسا، «حنیف القاسم»، رییس مجلس اداره مرکز جنیف اعلام کرد: همایش مقابله با تعصب دینی در لندن، در اریبهشت ماه سال 94 با هدف همکاری در اجرا و عملی کردن قطعنامه شورای حقوق بشر و مجمع سازمان ملل متحده مبنی بر مبارزه با تعصب دینی و تبعیض و خشونت و نیز خشنوت مبتنی بر مذهب یا عقیده برگزار خواهد شد.


وی افزود: در این همایش نیز به بررسی قضیه آزادی دین و اعتقاد و آزادی بیان پرداخته خواهد شد.


حنیف عنوان کرد: این همایش در نخست به نقش حکومت‌ها در این زمینه خواهد پرداخت، همچنین قضیه‌های پیچیده و مهم چون تعصب و تبعیض نژادی و نفرت از بیگانه و موضوعاتی در این راستا بررسی خواهند شد.


رییس مجلس اداره مرکز جنیف تصریح کرد: شرکت کنندگان در این همایش به مسأله ترویج آزادی دینی و اعتقادی از طریق بحث و مناظره و تبادل آراء تمرکز خواهند کرد.


همچنین در این همایش به حکومت‌ها و گروه‌های ذی نفوذ در سطح ملی و نیز جامعه بین‌المللی جهت تبادل آراء و تجربه با هدف پایان دادن به تعصب دینی و تبعیض و خشونت به بحث و گفت‌گو خواهند پرداخت.


حنیف با اشاره به اهمیت اینگونه فعالیت‌ها تأکید کرد: تعصب دینی و تبعیض اگر بر اساس و استناد از اصول دین  و اعتقاد نباشد یک تهدید جدی برای صلح وامنیت مدنی و ثبات جامعه به‌شمار می رود.


رییس مرکز جنیف با اشاره به وضعیت بحرانی که منطقه در آن به سر می‌برد، آگاه ساختن افکار عمومی در بکارگیری اصول درست و حقیقی دین و ترسیخ آن تأکید کرد.


وی افزود: ما باید تلاش کنیم قدرت حکومت‌ها را در زمینه مبارزه با تبعیض براساس ایدئولوژیک از طریق اقدامات مشخص و مکانیزم و پیگیری دقیق و مستمر بالا ببریم.


گفتنی است: این همایش در سطح وزراء برگزار می‌شود و دعوت‌نامه به وزرای مربوطه چون وزیران دادگستری وحقوق بشر و وزیران امور مذهبی ارسال خواهد شد.


همچنین در این رویداد مهم دانشگاهیان و کارشناسان و نمایندگان جامعه مدنی و افراد ذی‌نفع حضور خواهند داشت. /982/د102/ک

 

منبع: ایکنا

 

ارسال نظرات