۱۶ آذر ۱۳۹۳ - ۲۱:۰۷
کد خبر: ۲۳۴۶۴۰
مدیر آموزش و پرورش کاشان:

دانشجویان همواره در صحنه مبارزه با سلطه و ظلم پیشتاز هستند

خبرگزاری رسا ـ مدیر آموزش و پرورش کاشان با بیان این که دانشجویان همیشه جلوتر از زمان خود حرکت کرده و افق هایی را می بینند که مردم عادی نمی بینند، گفت: دانشجویان همواره در صحنه مبارزه با سلطه و ظلم پیشتاز هستند.
دانشجويان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا درکاشان، محمود خدمتی مدیر آموزش و پرورش‌کاشان عصر امروز در آیین گرامیداشت روز دانشجو در دانشگاه فرهنگیان کاشان با  گرامیداشت یاد شهدای 16آذر سال 32 گفت: ما خوشه چین آرمان خواهی حماسه دانشجویان 16 آذر 32 هستیم که در آسمان ظلمانی آن روزگار، چون ستاره ای درخشیدند و قطب نمای حرکت جامعه شدند.

 

وی با اشاره به این که همیشه تاریخ آگاهی، آرمان خواهی و پیشتازی، کلیدواژه های رسالت دانشجو و دانشگاه است گفت: یکی از ویژگی های دانشجویان، نشاط و شور و ایده آل طلبی است از این رو در زمان خفقان و ستم 1332، این دانشجویان بودند که خط شکنی کرده و مسیر را برای مبارزات آماده کردند و به دیگر حوزه های جامعه تسرّی دادند.

 

خدمتی گفت: امروز شما میراث داران این پیشینه تاریخی هستید و یک مسؤولیت سنگین و ارزشمند دارید که باید همیشه در صحنه باشید و با اندیشه و آگاهی، آینده جامعه پیشرفته را ترسیم کنید.

 

به گفته وی، خدا هدایت کنندگان را انتخاب می کند و شما که تحصیل در دانشگاه فرهنگیان را انتخاب کرده اید، به نوعی انتخاب شده اید تا انسان ها را تربیت کنید.

 

مدیر آموزش و پرورش کاشان گفت: دانشجویان دانشگاه فرهنگیان، باید افکار و اندیشه های جامعه را هدایت کنند نه جسم را و از این رو کار شما سخت و مهم تر از دانشجویان سایر رشته ها است.

 

وی با اشاره به آینده دانشجویان دانشگاه فرهنگیان افزود: امروز با شتاب گرفتن تولیدعلم، فاصله معلم و محصل افزایش یافته است و در حالی که مبانی و اصول تربیت انسان ثابت مانده اما شیوه های تعلیم و تربیت عوض شده است.

 

خدمتی افزود:در دنیای معاصر، نقش معلم دیگر انتقال دهنده دانش نیست بلکه فراتر از آن، رهبری آموزش را برعهده دارند که فعالیتی بیشتر از واحدهای درسی دانشگاه را طلب می کند./1307/پ202/ب6

ارسال نظرات