۱۷ آذر ۱۳۹۳ - ۱۹:۰۳
کد خبر: ۲۳۴۸۰۶
فعال مردمی عرصه عفاف و حجاب:

موانع اجرایی در نهادها مهم‌ترین مشکل فعالان مردمی عرصه عفاف و حجاب است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام صادقی گفت: بر اساس مصوبه شورای انقلاب فرهنگی و شورای فرهنگ عمومی، سازمان های دولتی موظف هستند در بخش درون سازمانی برای کارکنان و خانواده های آن ها و در بخش برون سازمانی نیز برای اقشار مردم محتوا ارائه دهند، در صورتی که نهادهای مردم نهاد در عرصه اجرا با موانع اجرایی از سوی این سازمان ها مواجه می شوند.
موانع اجرایی در نهادها مهم‌ترین مشکل فعالان مردمی عرصه عفاف و حجاب است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام صادقی، نماینده تشکل های مردمی فعال در عرصه عفاف وحجاب امروز در همایش تجلیل از فعالان عرصه عفاف و حجاب خراسان رضوی به مقایسه عفاف و حجاب در 20 تا 25 سال گذشته نسبت به امروز پرداخت و گفت: وقتی به وضعیت خنده و شوخی، طلاق، موسیقی حرام، پوشش خانم ها در این دو دوره توجه می کنیم می بینیم تصور نمی شد که این چنین تغیراتی ایجاد شده باشد.

 

وی تصریح کرد: امروزه حضور ماهواره ها، گوشی های تلفن همراه و شبکه های اجتماعی در خانواده ها موجب اختلال در خانواده شده است و اگر به همین صورت این سیری که 20 سال قبل در وضعیت زندگی مرم صورت گرفته است، ادامه یابد به کجا خواهیم رسد.

 

حجت الاسلام صادقی با اشاره به این که دشمنان اسلام بارها گفته اند اگر می خواهید با انقلاب اسلامی ایران مبارزه کنید بیش از این که به مبارزه سیاسی و اقتصادی روی آورید به فرهنگ آن ها حمله کنید، افزود: تجربه و تاریخ اثبات کرده است، باید قدر این دوران را بدانیم و اگر به کشورهای منطقه از جمله مصر، عراق، لیبی توجه کنیم خواهیم دید که اگر انقلاب اسلامی جای خود را به چیز دیگری دهد انسانیت و اسلامیت اسلام از بین خواهد رفت.

 

نماینده تشکل های مردمی با اشاره به این سخن رهبر معظم انقلاب که می فرمایند:«مسأله فرهنگ چیزی است که گاهی انسان از دغدغه آن خواب به چشمش نمی آید»، اظهار کرد: ما چقدر دغدغه فرهنگ داریم و در هر موقعیت و مقام اجتماعی در حوزه فعالیت خود به آن توجه می کنیم. برخی تنها به این نکته به این نکته که خدا انقلاب را حفظ می کند اکتفا می کنند در حالی که تجربه نشان داده است که تا مردم نخواهند خدا تقییری ایجاد نمی کند و این امر را در واقعه کربلا مشهود است.

 

وی با اشاره به مصوبه 427 شورای انقلاب فرهنگی و شورای فرهنگ عمومی، تصریح کرد: با توجه به این مصوبه و دیگر مصوبات، دستگاه دولتی موظف است در بخش درون سازمانی برای کارکنان و خانواده های آن ها محتوا داشته باشد و در بخش برون سازمانی نیز برای اقشار مردم محتوا ارائه دهند، در صورتی که نهاد های مردم نهاد در عرصه اجرا با موانع اجرایی از سوی این سازمان ها مواجه می شوند.

 

حجت الاسلام صادقی، با بیان این که این موانع اجرایی دغدغه و دردی است که نهاد های مردم نهاد با آن روبرو هستند، اظهار کرد: ما به عنوان نهاد مردمی وظیفه خود را انجام داده ایم و این محتواهای مورد نیاز که در مصوبه شورای شورای انقلاب فرهنگی و شورای فرهنگ عمومی به آن اشاره شده است را آماده کرده ایم و پیشنهاد همکاری و حمایت از سازمان های ذیربط را داریم.

 

نماینده تشکل های مردمی، در پایان از استانداری درخواست یک کانال ارتباطی کرد و افزود: یک کانال ارتباطی بین استانداری و نهادهای مردم نهاد شکل گیرد تا کارها از این طریق بهتر و راحت تر انجام شود./1310/پ203/ب5 

 

ارسال نظرات