۱۸ آذر ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۵
کد خبر: ۲۳۴۹۵۱
رییس اداره اوقاف کاشان:

500 موقوفه شهرستان کاشان غیر قابل درآمد هستند

خبرگزاری رسا ـ رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان کاشان گفت: شهرستان کاشان دارای یکهزار و 830 موقوفه است که 50 درصد این موقوفات انتفاعی است.
حجت الاسلام محسن ضيائي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام محسن ضیایی رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان کاشان ظهر امروز در دیدار با آیت الله نمازی نماینده ولی فقیه در کاشان گفت: از یکهزار و 830 موقوفه در شهرستان کاشان تعداد 736 موقوفه منفعتی است که اکثریت آنها در مناطق روستایی قرار دارد و به دلیل خشکسالی های اخیر درآمدی نداشته است.

 

وی با اشاره به این که 500 موقوفه شهرستان کاشان غیر قابل درآمد است یاد آورشد: از 736 موقوفه منفعتی شهرستان کاشان تعداد 236 موقوفه درآمد دارند.

 

رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان کاشان یادآور شد: در 8 ماه منتهی به پایان سال جاری تنها 35 درصد از درآمدهای موقوفات شهرستان کاشان محقق شده است.

 

حجت الاسلام ضیایی در ادامه از ثبت 13 موقوفه جدید در سال جاری خبر داد و یاد آورشد: شهرستان کاشان در استان اصفهان جزء سه شهرستان اول استان در بحث موقوفات است.

 

وی تعهد اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان کاشان در صدور سند، در سال جاری را 200 سند اعلام کرد و افزود: از ابتدای امسال تاکنون 76 سند جدید موقوفات دریافت شده است که شهرستان کاشان در اخذ سند، رتبه سوم استان اصفهان را به خود اختصاص داده است.

 

حجت الاسلام ضیایی در ادامه با اشاره به سهمیه 19 هزار و 500 نفری شهرستان کاشان در مسابقات قرآنی گفت: شهرستان کاشان به لحاظ تعداد سهمیه مسابقات قرآنی در رتبه نخست استان اصفهان قرار دارد.

 

به گفته وی سهمیه شهرستان کاشان در مسابقات حفظ قرآن یک هزار و 756 نفر در سال 93 بود که 5 نفر اضافه بر این سهمیه در کلاس های حفظ قرآن شهرستان کاشان شرکت کردند.

 

رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان کاشان یاد آور شد: 990 نفر شرکت کننده در بخش مفاهیم و تفسیر سوره مائده در 12 حوزه امتحانی این شهرستان شرکت کردند.

 

لازم به ذکر است، مدیرکل، معاونان و مسؤولان اوقاف شهرستان های استان اصفهان ظهر امروز در آستانه هفته اوقاف با آیت الله نمازی نماینده ولی فقیه در کاشان، دیدار و گفت‌وگو کردند./1307/پ202/ب4

ارسال نظرات