۱۸ آذر ۱۳۹۳ - ۱۸:۳۸
کد خبر: ۲۳۴۹۸۰
استاد حوزه علمیه خواهران مشهد:

شرکت در مجالس حسینی باور توحیدی انسان را تقویت می کند

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه خواهران مشهد با اشاره به این که شرکت در مجالس اهل بیت(ع)، باورهای توحیدی و دینی مردم را تثبیت می کند، گفت: دلیل آن این است که امام حسین(ع) مطیع و تسلیم خداوند بودند و همه چیز خود را در راه خداوند هزینه کردند.
شرکت در مجالس حسینی باور توحیدی انسان را تقویت می کند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، خسروی، استاد حوزه علمیه خواهران مشهد، امروز در رواق دارالاجابه حرم مطهر رضوی در جمع زائران و مجاوران بارگاه رضوی به آثار و برکات مجالس اهل بیت(ع) اشاره کرد و گفت: زمانی که مؤمنان در مجالس اهل بیت(ع) شرکت می کنند، از تعامل با یکدیگر لذت برده و زمینه رفع مشکلات فراهم می شود.

 

وی با اشاره به این که مجالس اهل بیت(ع) مکان ارتباط با مظهر زیبایی و خوبی ها است، اظهار کرد: انسان با شرکت در مجالس ائمه اطهار(ع) از کلام اهل بیت(ع) بهره مند شده و از زیبایی معنوی برخوردار می شود. 

 

این کارشناس مذهبی ابراز کرد: حدوث اسلام به وسیله پیامبر اکرم(ص) و بقای آن به وسیله امام حسین(ع) صورت گرفته است؛ از این رو امام حسین(ع) در قیام پرشکوه خود در صدد برآمدند تا چهره واقعی آیین محمّدی و اسلام ناب را به جهانیان معرفی کنند.

 

 خسروی با اشاره به این که شرکت در مجالس اهل بیت(ع) باورهای توحیدی و دینی مردم را تثبیت می کند، گفت:  زمانی که در مجالس مسائل مربوط به واقعه عاشورا مطرح می شود، باور توحیدی مردم تقویت می شود؛ چرا که امام حسین(ع) مطیع و تسلیم خداوند بودند و همه چیز خود را در راه خدا هزینه کردند و خداوند هم در مقابل این چنین امام حسین(ع) را عزیز می کند که خیل جمعیت در اربعین امام حسین(ع) روانه کربلا می شود؛  اولین کسی که برای سید الشهدا عزاداری کرد، خود خداوند متعال بود، زیارت عاشورا نیز حدیث قدسی و انشای خداوند است.

 

این کارشناس مذهبی با بیان این که بزرگان و علمای دین بر خواندن زیارت عاشورا مداومت می کردند، تصریح کرد: فلسفه زیارت عاشورا در متن زیارت عاشورا ذکر شده، در فرازی از آن آمده است: «فَأَسْأَلُ اللَّهَ الَّذِی أَکْرَمَنِی بِمَعْرِفَتِکُمْ و مَعْرِفَةِ أَوْلِیَائِکُمْ، و درخواست کنم از خدائى که مرا گرامى داشت بوسیله معرفت شما و معرفت دوستانتان»، از این رو شرکت در مجالس اهل بیت(ع) زمینه کسب معرفت و شناخت نسبت ساحت مقدس ائمه اطهار(ع) را فراهم می کند.

 

این استاد حوزه علمیه خواهران مشهد ادامه داد: امام حسین(ع) یکی از دلایل مهم قیام خود را مبارزه با بدعت و احیای سنّت نام می برند و هدف خود را این چنین بیان می کنند: «....وَ انَا اَدعُوکُم الی کتاب اللّه و سُنّة نبیّه فانّ السّنّة قد امیتت وَ انّ البدعة قَد احییت وَ ان تَسمعوا قَولی وَ تطیعوا امرِی اهدکم سَبیل الرّشاد وَ السّلام علیکم وَ رَحمة اللّه؛ ... من شما را به کتاب خدا و سنت پیامبر(ص) دعوت می کنم، زیرا سنت نابود شده و بدعت زنده شده است. اگر سخنم را بشنوید و از من اطاعت کنید، شما را به راه رشد و بالندگی هدایت می کنم، درود خدا بر شما باد!».

وی در پاسخ به این پرسش که چرا در زیارت عاشورا از دشمنان دین برائت می جوییم و ظالمان را لعن می کنیم؟، گفت: در زیارت عاشورا آمده است: «اَللّهُمَّ الْعَنْ اَوَّلَ ظالِمٍ ظَلَمَ حَقَّ مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ آخِرَ تابِعٍ لَهُ عَلى ذلِکَ،  خدایا لعنت کن نخستین ستمگرى را که بزور گرفت حق محمد و آل محمد را و آخرین کسى که او را در این زور و ستم پیروى کرد.»، لعنی که در زیارت عاشورا انجام می دهیم، تنها بر افراد ذکر شده در زیارت عاشورا نیست، بلکه بر تمام افرادی که اعمال آن ها را انجام می دهند، ادامه دارد.

 خسروی با بیان این که شرکت در مجلس امام حسین(ع) ظلم ستیزی و ستم ستیزی را آموزش می دهد، اظهار کرد: دشمنان اسلام، چون آمریکا و صهیونیست، یزید امروز هستند، از این رو باید مراقب باشیم تا کارها و عملکرد دشمن را تأیید نکرده و از آن ها برائت بجوییم./1309/پ202/ب5

 

ارسال نظرات