۱۸ آذر ۱۳۹۳ - ۲۰:۲۲
کد خبر: ۲۳۴۹۹۷

همایش بزرگ حضرت زینب الگوی زن مسلمان در کردستان برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ همایش بزرگ حضرت زینب(س) الگوی زن مسلمان در تبلیغات اسلامی استان کردستان برگزار شد.
حضرت زينب

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از  روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی کردستان، مریم معین‌الاسلام ظهر امروز در همایش بزرگ زینبیون که در سازمان تبلیغات اسلامی استان کردستان برگزار شد با اشاره به نقش حضرت زینب(س) در واقعه کربلا اظهار کرد: یکی از عوامل جدی پیروزی خون بر شمشیر در واقعه کربلا، حضرت زینب(س) بود.

 

وی گفت: آنچه که سبب شکست دشمن در واقعه کربلا شد منش حضرت زینب(س) در جریان اسارت بود و با این کار ثابت کرد که زن با عزت مجاهدانه و یک جهاد بزرگ می‌تواند عامل پیروزی جریان حق باشد.

 

استاد حوزه و دانشگاه خاطرنشان کرد: خطبه‌های تاثیرگذار زینب(س) در جریان اسارت پس از واقعه کربلا نشان از قدرت روحی بزرگ وی داشت چرا که روز قبل از آن 18 نفر از عزیزانش را از دست داده بود و با این وجود با یک روحیه جهادی سخنرانی تاثیرگذاری داشت.

 

وی با اشاره به سخنرانی حضرت زینب(س) در شب مهمانی یزید پس از واقعه کربلا گفت: حضرت زینب(س) آنچنان زیبا، پیام امام حسین(ع) و جریان عاشورا را به همگان رساند که هلهله و شادی مردم شام را به عزاداری تبدیل و تنفر و انزجار نسبت به یزید ایجاد کرد.

 

معین‌الاسلام افزود:جوهر زن مومن منفعل نیست بلکه می تواند صحنه‌های تاریخ را تغییر دهد و به عنصری سرنوشت ساز تبدیل شود.

 

وی با بیان این که زن می‌تواند قدرتی داشته باشد که تاریخ ساز بوده و صحنه‌های تاریخ را تغییر دهد گفت: زنان نباید در مقابل فرهنگ غرب منفعل باشند بلکه باید با الگوگیری از زینب(س) به عنصری تاریخ ساز، موثر و قهرمان تبدیل شوند.

 

استاد دانشگاه تهران، حضرت زینب(س) را افتخاری برای جهان اسلام دانست و تصریح کرد: متاسفانه نهایت دغدغه زن در غرب، جلوه‌گری است و باید زنان مومن مطالبه جدی از غرب داشته باشند که از زن استفاده ابزاری نکنند.

 

وی با اشاره به درک جایگاه زن در اسلام گفت: بسیاری از زنان غرب اکنون در حال روی آوردن به اسلام هستند چرا که جایگاه آنان در اسلام درک می‌شود اما متاسفانه برخی از زنان ایرانی به زنان غربی روی آورده و از آن ها الگوگیری می‌کنند در صورتی که باید حضرت زینب را الگوی خود قرار دهند./907/د102/ب6

ارسال نظرات