۱۹ آذر ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۲
کد خبر: ۲۳۵۱۰۹
استاد حوزه و دانشگاه:

اجتماع میلیونی اربعین نشانگر اتحاد مسلمانان برای مقابله با دشمن است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به تهدیدهای گروهک های تکفیری، گفت: شیعیان جهان با شرکت در این همایش بین المللی، به دنیا نشان می دهند که در راه سربلندی اسلام و تشیع از هیچ تهدیدی هراس ندارند، این همایش ضرورت اتحاد بین مسلمانان برای مقابله با دشمنان اسلام را بیان می‌کند.
حجت الاسلام علي صالحي

حجت الاسلام علی صالحی، امام جمعه آبگرم قزوین، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به پیام های اجتماع میلیونی زائران امام حسین(ع) در اربعین حسینی، گفت: در طول تاریخ، همایشی به این بزرگی و عظمت در زمین برپا نشده است، این همایش قدرت مکتب اهل بیت(ع) را برای دنیا به نمایش می گذارد.

 

وی به ناتوانی دشمن اشاره کرد و افزود: با توجه به این که تمام ابزارهای رسانه ای در دست کشورهای استکباری است، اما نتوانستند بر شیعیان جهان تأثیر بگذارند؛ بنابراین دشمن  در بی تفاوت کردن مردم نسبت به مسائل دینی و مذهبی، ناتوان است.

 

امام جمعه آبگرم شرکت میلیونی زائران را، از قدرت های امام حسین(ع) خواند و اظهار داشت: با گذشت 1400 سال از واقعه عاشورا، امروزه نیز حرارت وجود مقدس امام حسین(ع) میلیون‌ها زائر را از مناطق گوناگون جهان به کربلا می‌کشاند که این نشان دهنده قدرت بالای حضرت است.

 

وی با اشاره به تهدیدهای گروهک های تکفیری، ادامه داد: شیعیان جهان با شرکت در این همایش بین‌المللی، به دنیا نشان می‌دهند که در راه سربلندی اسلام و تشیع از هیچ تهدیدی هراس ندارند، این همایش ضرورت اتحاد بین مسلمانان برای مقابله با دشمنان اسلام را بیان می‌کند.

 

حجت الاسلام صالحی با بیان این که راهپیمایی بزرگ اربعین حسینی، قدرت نظامی، فرهنگی، سیاسی و انسانی اسلام را نشان می دهد ، ابراز داشت: دشمن برای جلوگیری از انتشار قدرت اسلام و بیداری اسلامی در جهان ، این اجتماع میلیونی را سانسور رسانه ای می کند.

 

وی به وظیفه رسانه های داخل کشور در مواجهه با این راهپیمایی بین المللی اشاره کرد و بیان داشت: پوشش دادن این واقع مهم ترین کار رسانه‌ها است، این اجتماع میلیونی، با زحمت های فراوان مدیریت می شود، اما اگر پوشش خبری صورت نگیرد، پیام تشیع به گوش جهانیان نمی رسد.

 

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به تأثیرات شرکت ملیونی زائران امام حسین(ع) در تحکیم و توسعه فرهنگ اهل بیت طاهرین(ع) در جهان، خاطرنشان کرد: نفس حضور در حرم مطهر اهل بیت(ع)، به ویژه امام حسین(ع) سبک زندگی اسلامی را آموزش داده و سبب زنده کردن سنت اهل بیت در جهان است./1323/ت302/ب6

ارسال نظرات