۱۹ آذر ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۵
کد خبر: ۲۳۵۱۴۰
رهبر حزب لیبرال دمکرات روسیه:

آمریکا درپی روی کار آوردن رژیم دست نشانده در روسیه است

خبرگزاری رسا ـ ولادیمیر ژیرینفسکی رهبر حزب لیبرال دمکرات روسیه اعلام کرد: آمریکا درپی روی کار آوردن رژیم دست نشانده در روسیه است و برای این هدف تلاش می کند.
ولاديمير ژيرينفسکي

 

به گزارش خبرگزاری رسا، ژیرینفسکی روز سه شنبه طی سخنانی در میزگردی سیاسی در کانال اول تلویزیون روسیه گفت: آمریکا می خواهد حکومت روسیه را سرنگون کند و سران مخالفان ازجمله بوریس نمتسوف و سرگئی ناوالنی را در راس رژیمی دست نشانده در این کشور به قدرت برساند.

 

رهبر حزب لیبرال دمکرات روسیه پیش بینی کرد در صورت روی کار آمدن رژیم دست نشانده آمریکا در روسیه، ناتو نیروهای خود را در مناطق اروپایی این کشور مستقر خواهد کرد.

 

ژیرینفسکی آمریکا را مسئول بروز جنگ سرد با روسیه خواند و گفت: در حال حاضر شاهد هستیم واشنگتن در سطح جهانی به تنش آفرینی علیه روسیه می پردازد و سعی دارد جبهه جهانی علیه این کشور تشکیل دهد.

 

وی قطعنامه ضد روسی اخیر کنگره آمریکا را هم گامی در این راستا خواند که هدف آن تشدید و سازماندهی تبلیغات علیه روسیه و سیاه نمایی سران این کشور است.

 

معاون سابق دومای روسیه خاطرنشان کرد: آمریکا افکار عمومی جهانی را فریب می دهد و مقامات آمریکایی با اظهارات گمراه کننده در مورد روسیه سعی دارند سیاست خارجی کشور خود را پیش ببرند.

 

ژیرینفسکی گفت: روابط روسیه و آمریکا پیش از مساله اوکراین تیره شده بود و با بروز بحران در این کشور این وضعیت روابط دو کشور نمایان شد.

 

وی سازمان ملل و سازمان امنیت و همکاری اروپا را تشکیلات تحت کنترل غرب و آمریکا خواند که نمی توانند از بروز جنگ ها جلوگیری کنند و حوادث لیبی و عراق این واقعیت تلخ را به وضوح نشان دادند.

 

مقام پارلمانی روس در ادامه سخنان خود به تهدید ناتو برای روسیه اشاره کرد و گفت: بلوک ناتو حضور نیروهای خود در نزدیکی مرزهای روسیه را افزایش می دهد و این روند در ماههای اخیر سرعت یافته است.

 

وی افزود: کشورهای حوزه بالتیک برای میزبانی نیروهای ناتو با یکدیگر مسابقه می دهند.

 

رهبر حزب لیبرال دمکرات روسیه گفت: در این شرایط روسیه باید ارتش خود را برای تامین امنیت و مقابله با تهدیدهای روزافزون نیرومندتر کند.

 

وی ادامه داد: اما اقتصاد روسیه نمی تواند پیشرفت قابل توجهی داشته باشد زیرا غرب چنین امکانی را نخواهد داد و در گذشته نیز این گونه رفتار کرده است. /982/د102/ک

منبع: ایرنا

 

ارسال نظرات