۱۹ آذر ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۷
کد خبر: ۲۳۵۱۴۳
مدیر حوزه های علمیه آذربایجان غربی:

توسعه زیر ساخت‌های آموزشی لازمه تربیت طلاب است

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه های علمیه آذربایجان غربی، گفت: اگر دولت از حوزه های علمیه حمایت‌های لازم را بکند و منابع مالی را تامین کند پروژه‌هایی که در دست ساخت و احداث هستند به اتمام و بهره‌برداری می‌رسند و در این صورت سخت‌افزار لازم برای تربیت نیروی کارآمد در حوزه‌های علمیه فراهم می‌شود.
حجت الاسلام قهرماني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام محمد جواد قهرمانی، مدیر حوزه های علمیه آذربایجان غربی امروز در نشست خبری که در دفتر مدیریت حوزه‌های علمیه آذربایجان غربی برگزار شد، با اشاره به مشکلاتی که حوزه های علمیه با آن‌ها مواجه هستند، اظهار داشت: روحانیت پرچم دار بیان احکام و مسایل دینی است و لازم است که در همه اماکن و میادین عمومی حضور داشته باشد.

 

وی افزود: ولی به دلیل مشکلات مالی و عدم تامین اعتبارات این توان در حوزه های علمیه نیست که بتواند نیروی لازم را تربیت کرده و به جاهایی که به روحانی نیاز هست بفرستد.

 

حجت‌الاسلام قهرمانی افزود: آیه 122 سوره توبه که خداوند متعال می فرماید؛ « مِّنْهُمْ طَائِفَةٌ لِّیَتَفَقَّهُوا فِی الدِّینِ وَلِیُنذِرُ‌وا قَوْمَهُمْ إِذَا رَ‌جَعُوا إِلَیْهِمْ لَعَلَّهُمْ یَحْذَرُ‌ونَ» «پس چرا از هر طایفه‌ای جمعی نزد رسول برای آموختن علم دین مهیا نباشند تا قوم خود را چون به نزدشان بازگشتند بیم رسانند، باشد که (از نافرمانی خدا) حذر کنند» اهمیت کسب علوم را مشخص می‌کند.

 

وی ادامه داد: با توجه به وجود بیش از 5 هزار مدرسه، سه هزار مسجد، دو هزار حسینیه، شهرک های صنعتی و... نیازمند بیش از ده هزار مبلغ و روحانی هستیم تا با افراد جامعه ارتباط سالم و سازنده‌ای برقرار کرده و به شبهات و سوالات شرعی آنها پاسخگو باشند این درحالی است که تعداد طلبه‌های این استان به  هزار نفر هم نمی رسد.

 

مدیر حوزه های علمیه آذربایجان غربی با اشاره به رغبت کشورهای همسایه به حضور روحانیت در کشورشان، اظهار کرد: در حالی که ما خود در داخل کشور با کمبود روحانی و مبلغ توانا مواجه هستیم از بسیاری از کشورهای همسایه از ما تقاضا می‌شود که مبلغ توانا و آشنا به تمام مسایل دینی و را به کشورشان اعزام کنیم تا مردم آن کشورها را با مسایل دینی آشنا سازند.

 

وی توسعه زیر ساخت های آموزشی حوزه های علمیه را مورد تأکید قرار داد و افزود: اگر دولت از حوزه های علمیه حمایت‌های لازم را بکند و منابع مالی را تامین کند پروژه‌هایی که در دست ساخت و احداث هستند به اتمام و بهره‌برداری می‌رسند و در این صورت سخت‌افزار لازم برای تربیت نیروی کارآمد در حوزه‌های علمیه فراهم می‌شود.

 

حجت‌الاسلام قهرمانی با اشاره به پروژه‌های عمرانی حوزه‌های علمیه آذربایجان غربی گفت: در حال حاضر 10 پروژه عمرانی در سطح استان در حال ساخت است که اگر روند تزریق اعتبار به همین صورت ادامه یابد بعد از 100 سال هم تکمیل نشده و مورد بهره برداری قرار نخواهند گرفت.

 

وی افزود: حدود 200 میلیارد ریال اعتبار لازم است که این پروژه‌ها تکمیل و به بهره‌برداری برسند در حالی که اعتباری مصوب دولتی از سوی مسؤولان استان برای این پروژه ها 5 میلیارد ریال است و این بدیهی است که با این مبالغ نمی‌توان پروژه‌ها را به مرحله اجرا رساند.

 

حجت‌الاسلام قهرمانی راه نجات جامعه را از انحطاط فکری و گمراهی تعلیم و تقویت مبلغان توانای دینی عنوان و تصریح کرد: طلبه ها می توانند راهنما و هدایت گر جامعه باشند و جامعه را از افتادن در سیاه چاله های گمراهی حفظ کنند، اما راه رسیدن به این هدف حمایت مسؤولان از حوزه های علمیه است.

 

وی با بیان اهمیت ویژه کسب علوم دینی، ادامه داد: مقام کسی که علوم دینی را فرا می‌گیرد به حدی است که در حدیثی از پیامبراکرم(ص) نقل شده است که وقتی طالب علوم دینی می‌خواهد قدم بردارد ملائکه بال‌های خود را در زیر قدم‌های او پهن می‌کنند تا او قدم بر بال آن‌ها بگذارد.

 

مدیر حوزه‌های علمیه خاطر نشان کرد: جهان امروز تشنه کسب علوم و معارف دینی است و از حضور عالمان دینی در اقصی نقاط جهان استقبال می‌شود پس برما فرض و لازم است که تلاش‌های خود را در این زمینه‌ها افزایش داده و با مطالعه و کسب علوم دینی خود را آماده پاسخ‌گویی به سوالات و مسایلی که مردم با آن‌ها درگیر هستند و از قشر روحانی پاسخ آن‌ها را می‌خواهند، بکنیم.

 

گفتنی است که در این نشست از خبرنگاران خبرگزاری های فعال در امر اطلاع رسانی دینی و حوزوی با اهدای لوح تقدیر و جایزه تجلیل شد./936/پ202/ب4

ارسال نظرات