۱۹ آذر ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۰
کد خبر: ۲۳۵۱۴۸

تجمع استانی لبیک یارسول الله در شهرستان آمل برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ معاون فرهنگ اداره کل اوقاف و امورخیریه مازندران از برگزاری تجمع استانی لبیک یارسول الله در آستان امام زاده ابراهیم(ع) شهرستان آمل خبرداد.
معاون فرهنگي اوقاف مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام مسعود قربانی، معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امورخیریه مازندران، امروز در جلسه ستاد شهرستانی هفته وقف و تجمع استانی لبیک یارسول الله که در فرمانداری ویژه شهرستان آمل برگزار شد با بیان این که سازمان اوقاف تلاشی ارزنده در راستای اجرای امینانه نیت موقوفات دارد و اجازه انحراف از نیت واقفان را نمی دهد، گفت: در بحث امامزادگان به دنبال تحقق رهنمودهای مقام معظم رهبری هستیم که فرمودند امام زادگان و بقاع متبرکه باید به قطب های فرهنگی تبدیل شوند.

 

وی با اشاره به این که طرح های خوب و ارزشمندی در مناسبت های مختلف در امام زادگان و بقاع متبرکه مازندران برگزار می شود، بیان داشت: برنامه های خوبی در خیمه های معرفت صورت گرفته و در راستای پاسخگویی به شبهات مردم گام برداشته می شود.

 

حجت الاسلام قربانی با بیان این که طرح های سازمان اوقاف با همکاری همه دستگاه های فرهنگی شهرستان ها صورت می گیرد، تصریح کرد: تلاش ما بر این بوده تا برنامه های فرهنگی اثرگذار و ارزشمندی در راستای ترویج فرهنگ وقف، ارزش های والای دینی و مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان صورت گیرد.

 

معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امورخیریه مازندران با بیان این که طرح بصیرت عاشورایی در امام زادگان و بقاع متبرکه مازندران برگزار شده است، ادامه داد: در این طرح برنامه های ویژه ای چون تجمع بزرگ لبیک یاحسین(ع) در امام زاده یحیی(ع) ساری، تجمع بزرگ رهروان زینبی در امام زاده عباس(ع) ساری و تجمع بزرگ منشور عزت در شهرستان بابل صورت گرفته است.

 

وی با اشاره به این که تجمع بزرگ استانی لبیک یارسول الله همزمان با سالروز رحلت پیامبرگرامی اسلام در امام زاده ابراهیم(ع) شهرستان آمل برگزار می شود، گفت: این مراسم از ساعت ده صبح و با محوریت استان مازندران صورت می گیرد.

 

حجت الاسلام قربانی افزود: انتظار این است اهتمام ارزنده ای در راستای برگزاری باشکوه این اجتماع صورت گیرد و نام شهرستان آمل که در همه عرصه ها و وصیت نامه سیاسی الهی امام راحل می درخشد باید این تجمع بزرگ نیز به گونه ای ارزشمند و شایسته برگزار شود.

 

غلامحسین شفیع زاده، فرماندار ویژه شهرستان آمل نیز در این جلسه با بیان این که ستاد شهرستانی هفته وقف در شهرستان آمل شکل گرفته است، گفت: باید تلاش های ارزشمندی در راستای گرامی داشت این هفته وجود داشته باشد.

 

وی با اشاره به این که انسان باید مراقب اعمال خود بوده که عمل صالح برای همیشه ماندگار و جاویدان است، بیان داشت: باید تلاش کنیم تا ره توشه ای ارزنده برای سرای آخرت فراهم کنیم.

 

معاون استاندار مازندران با بیان این که انجام اعمال صالح و نیکوکاری سبب سعادت انسان می شود، افزود: باید تلاش کنیم تا در این دنیا ره توشه ای برای آخرت خود فراهم کرده که دنیا مزرعه ای برای آخرت است.

 

شفیع زاده با تقدیر از زحمات مجموعه اوقاف و امور خیریه شهرستان آمل، تصریح کرد: ترویج فرهنگ وقف امری ضروری و مهم است که باید در این راستا قدم های ارزشمندی برداشته شود.

 

فرماندار ویژه آمل با بیان این که واقفان نباید در جامعه مظلوم باشند، گفت: باید گام های خوبی برای شناساندن واقفان در جامعه صورت گیرد و افراد خیر و نیکوکار به درستی در جامعه معرفی شوند.

 

وی با تاکید بر این که ترویج فرهنگ وقف و تبلیغ آن وظیفه ای همگانی است، بیان داشت: همگان باید در این عرصه وارد شده و برای ترویج فرهنگ وقف که ثمرات بسیاری برای جامعه دارد تلاش کنند./1314/پ202/ب1

ارسال نظرات