۱۹ آذر ۱۳۹۳ - ۱۸:۴۸
کد خبر: ۲۳۵۱۷۹
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

فرهنگ وقف در کشور نیازمند بازخوانی و بازنگری است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با تأکید بر این که فرهنگ وقف در کشور می بایست بازخوانی و بازنگری شود، گفت: باید موقوفات جدید به سمت نیازهای روز جامعه هدایت شوند.
حجت الاسلام يعقوبي - سومين همايش وقف و رسانه در خراسان شمالي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت الاسلام والملسمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد عصر چهارشنبه در سومین همایش وقف و رسانه که با حضور حسن ربیعی، مدیرکل حوزه ریاست، روابط عمومی و امور بین الملل سازمان اوقاف و امور خیریه کشور، اصحاب رسانه و مدیران روابط عمومی دستگاه های اجرایی خراسان شمالی و نیز شماری از مسؤولان استانی و شهرستانی در بجنورد برگزار شد، گسترش و فرهنگ سازی درست در زمینه وقف را یکی از نیازهای مهم جامعه امروز دانست.

 

وی در این همایش که در محل حرم مطهر حضرت سیدعباس بن موسی بن جعفر(ع) بجنورد، برادر گرامی امام رضا(ع) برگزار شد، با اشاره به این که بر اساس آموزه های قرآنی دو نوع زینت پایدار و ناپایدار وجود دارد، اضافه کرد: مال و فرزند زینت ناپایدار و اعمال صالح از جمله زینت های پایدار هستند اما می توان در دنیا به گونه ای عمل کرد که زینت های ناپایدار نیز به زیبایی های پایدار بدل شوند.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی تصریح کرد: تربیت فرزندان صالح و انجام وقف دو زینت ناپایدار فرزند و مال را به زینت پایدار تبدیل می کند.

 

وی در ادامه با بیان این که در زمینه وقف رسانه ها می بایست با پرداختن درست به این موضوع گرد و غبار را از چهره این سنت حسنه و صدقه جاریه بزدایند، اضافه کرد: برای گسترش و فرهنگ سازی درست وقف در جامعه رسانه ها بیشترین و مهم ترین وظیفه را بر عهده دارند.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی اظهار داشت: رسانه ها با پرداختن به موضوع وقف و انجام درست رسالت خویش در ثواب وقف شریک هستند چرا که اطلاع رسانی و فعالیت تبلیغی در زمینه وقف بسیار اثرگذار است.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان این که وقف در جامعه نیاز به پرورش و پردازش دارد، خاطرنشان کرد: در جامعه ما اذهان برخی افراد نسبت به وقف آلوده است و رسانه ها وظیفه دارند نسبت به پاک سازی، بازسازی و نوسازی این اذهان آلوده اقدام کنند.

 

وی بازخوانی و بازنگری در فرهنگ وقف را یکی از نیازهای امروز جامعه و رسالت های اصحاب رسانه دانست و افزود: در طول تاریخ وقف همواره انجام می شده و از سده های گذشته نیز موقوفات بسیاری در زمینه های روضه سیدالشهدا(ع) و دیگر ائمه اطهار(ع) وجود دارد اما امروز با توجه به نیازها و عرصه های جدید لازم است با بازنگری در فرهنگ وقف موقوفات جدید به سمت نیازهای روز جامعه هدایت شوند.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان این که رسانه ها می توانند با بیان اولویت ها و نیازهای روز جامعه، واقفان خیراندیش را به سمت انجام وقف در زمینه این نیازها هدایت کنند، تصریح کرد: افزون بر این رسانه ها می توانند در زمینه بازیابی وقف و شناسایی موقوفات فراموش شده و نیز بازستانی موقوفات از دست متصرفان نقش ویژه ای داشته باشند./9314/پ202/ب4

ارسال نظرات