۱۹ آذر ۱۳۹۳ - ۲۰:۱۲
کد خبر: ۲۳۵۱۹۰

عربستان برای تضعیف اخوان المسلمین از سیسی حمایت می‌کند

خبرگزاری رسا ـ مشاور امور خاورمیانه در شورای امنیت در مقاله ای اظهار داشت: عربستان برای تضعیف اخوان المسلمین به حمایت خود از کودتای نظامی مصر و سیسی ادامه می‌دهد.
عربستان

 

به گزارش خبرگزاری رسا، بروس ریدل، مشاور امور خاورمیانه در شورای امنیت در مقاله‌ای به موضع‌گیری‌های عربستان در قبال مصر پرداخت و آن‌را تحلیل کرد.

 

وی اظهار داشت: تمام اقدامات عربستان سعودی بر خلاف مسیر انقلاب 2011 در این کشور است و عربستان در صدد تثبیت حکومت استبدادی به سرکردگی نظامیان در مصر است.

 

این فعال سیاسی آمریکایی به واکنش عربستان در پی حکم برائت حسنی مبارک، رییس جمهور دیکتاتور سابق مصر اشاره و تصریح کرد: شکی نیست که آزادی حسنی مبارک موجب خرسندی مقامات عربستانی شد و در ادامه نیز این کشور از حمایت‌های مالی خود نسبت به حسنی مبارک دریغ نخواهد کرد.

 

وی افزود:آزادی حسنی مبارک اولین اولویت عربستان پس از انقلاب 2011 بود و این امر دقیقا برخلاف مسیر بهار عربی در کشورها منطقه بود که عربستان با این کار قصد داشت از به وقوع پیوستن یک دولت دموکراسی عربی جلوگیری کند.

 

بروس ریدل به کودتای نظامی مصر در سال 2013 اشاره کرد و افزود: بلافاصله پس از این کودتا عربستان آن‌را تایید کرد و به طور مرتب با حمایت‌های مالی و سیاسی خود از این کودتا پشتیبانی می‌کند.


وی در ادامه به موضع‌گیری‌های عربستان در قبال اخوان المسلمین پرداخت و ابراز داشت: شکست دادن اخوان المسلمین از اهداف اصلی ریاض است و برای تضعیف بیش از پیش این گروه در مصر عربستان حمایت‌های خود را از کودتای مصر روزافزون می‌کند./1321/ب902/ک

 

ارسال نظرات