۲۰ آذر ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۲
کد خبر: ۲۳۵۲۴۶
نماینده سازمان حج و زیارت در عراق:

۲۵۰۰ اتوبوس برای بازگشت زائران به ایران در نظر گرفته شده است

خبر گزاری رسا ـ ساماندهی اسکان، تغذیه و حمل و نقل هزاران زائر ایرانی در ایام اربعین با جدیت دنبال می شود، سازمان حج و زیارت تمام امکانات خود را در این زمینه بسیج کرده است و هم‏اینک ۲۵۰۰ اتوبوس برای بازگشت زائران در نظر گرفته و قرار است ۱۵۰۰ دستگاه اتوبوس نیز از ایران به سمت کربلا و نجف حرکت کند تا امر بازگشت زائران به خوبی انجام شود.
آماده سازي مرز جهت بازگشت زائران

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی بعثه مقام معظم رهبری، ساماندهی و اسکان هزاران زائر ایرانی که خود را با پای پیاده برای درک زیارتی اربعین امام حسین (ع) به کربلای معلی رسانده‏اند، امر بسیار دشوار و مشکلی است، اما سازمان حج و زیارت تمام امکانات خود را در این زمینه بسیج کرده است.

مصطفی قاسمی، نماینده سازمان حج و زیارت در عراق با بیان اینکه سازمان حج و زیارت جمهوری اسلامی ایران بیش از 12 هزار نفر از زائران کشورمان را ساماندهی می‌کند و برای این امر نیز هزار نیروی فعال انتخاب و مشغول به فعالیت هستند، گفت: در صورت توان و وجود امکانات بیشتر، خدماتمان را به دیگر زائران عزیز کشورمان گسترش می‌دهیم.

وی افزود: امکانات سازمان حج و زیارت مانند اسکان، حمل و نقل، تغذیه و بهداشت چه در مرزها و چه در مسیرهای پیاده روی از جمله مسیر نجف تا کربلا آماده ارائه خدمات به زائران است و در کربلا نیز مکان هایی را برای اسکان زائران مشخص کرده ایم.

نماینده سازمان حج و زیارت در عراق با بیان اینکه در حال حاضر در هر نوبت تعداد 7 هزار وعده غذا پخت و بین زائران توزیع می‌شود، اظهار داشت: برای این امر آشپزخانه‌های متعددی همچون آشپزخانه ابوتراب و هتل جوهره در حال پخت غذا هستند که با توجه به تراکم جمعیت، پخت غذاها نیز افزایش می‌یابد.

وی در پاسخ به این سؤال خبرنگار ما مبنی بر امکان ساماندهی بازگشت زائران ایرانی به کشور با این تعداد که در نوع خود بی سابقه است، گفت: تعداد 2500 دستگاه اتوبوس برای بازگشت زائران در نظر گرفته ایم و قرار است تعداد 1500 اتوبوس نیز از ایران به سمت کربلا و نجف حرکت کند تا امر بازگشت زائران به خوبی انجام شود.

قاسمی همچنین با بیان اینکه حضور بی سابقه زائران در کربلای معلی از یک طرف و تغییرات آب و هوایی امکان شیوع بیماری را در بین زائران بیشتر کرده است، خاطرنشان کرد: مرکز پزشکی هلال احمر سازمان، خدمات خود را گسترش داده و در شمال، جنوب، غرب و شرق کربلا درمانگاه ثابت و سیار دائر کرده است.

تراکم و فشردگی زائران در کربلای معلی به حدی است که حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعلی قاضی عسکر، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت نیز از زائران ایرانی می‌خواهد تا پس از زیارت قبر مطهر امام حسین (ع)، به تدریج از کربلا خارج شوند تا امکان بهره‌گیری معنوی برای میلیون‏ها عاشق زائر دیگر نیز فراهم شود.

وی در ادامه افزود: هرچند سازمان حج و زیارت با هماهنگی تمامی نهادها و ارگان‏ها پیش‌بینی انتقال زائران از مرزها به درون کشور را انجام داده است، اما لازم است زائران صبوری به خرج داده و خدمتگزاران را یاری دهند تا مردم به سهولت از مرزها تخلیه شده و راهی شهرها و مناطق خود شوند.

رییس سازمان حج وزیارت نیز از حضور بی‌سابقه زائران اربعین حسینی در راهپمیایی بزرگ امسال خبر داده و اعلام کرده است که تاکنون بیش از یک میلیون و200 هزار نفر از زائران ایرانی به سوی عراق سفر کرده‌اند و این در حالی است که آمار زائران ایرانی بیش از این تعداد پیش بینی می‌شود./840/د102/ص

ارسال نظرات