۲۰ آذر ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۵
کد خبر: ۲۳۵۳۰۶

همایش میثاق با حضرت زینب در ارومیه برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ همایش میثاق با حضرت زینب(س) با حضور رییس دفتر مطالعات فرهنگی حقوقی قوه قضائیه، مسؤولان استانی و جمعی از بانوان دادگستری‌های آذربایجان غربی برگزار شد.
همايش ميثاق با حضرت زينب

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، همایش میثاق با حضرت زینب(س) با هدف ارج نهادن به شخصیت والای این بانوی کریمه ظهر امروز در سالن اجتماعات دادگستری کل آذربایجان غربی با حضور رییس دفتر مطالعات فرهنگی حقوقی قوه قضائیه کشور و معاون فرهنگی دادگستری‌ کل آذربایجان غربی و جمعی از بانوان شاغل در دادگستری‌های این استان برگزار شد.

 

ابراهیم علی نژاد، معاون فرهنگی دادگستری آذربایجان غربی در این همایش اظهار داشت: ارج نهادن به مقام شامخ حضرت زینب(س) و توجه دادن اذهان مردم به جایگاه زنان در اسلام و نقش‌هایی که از سوی زنان در تاریخ اسلام آفریده شده؛ از اهداف این همایش است.

 

وی ادامه داد: خداوند در تقدیر خویش شخصیتی به نام حضرت زینب(س) را آفرید تا در روز عاشورا که برجسته‌ترین روز در تاریخ زندگانی بشر است، مقام واقعی آن حضرت را به همه عالمیان بنمایاند و شخصیت برجسته وی را جلوه‌گر کند.

 

علی نژاد افزود: خداوند در مسیر زندگانی هر فردی فرصت‌های خاصی را قرار می‌دهد که ورود حضرت زینب(س) به کربلا و حضور تاثیر گذار ایشان در روز عاشورا نقطه عطف زندگانی این بانوی کریمه است.

 

معاون فرهنگی دادگستری آذربایجان غربی تصریح کرد: رسالتی که حضرت زینب(س) پس از شهادت امام حسین(ع) برعهده گرفت مانند رسالت انبیا و اولیای الهی رسالتی سنگین و طاقت فرسا بود ولی این بانوی بزرگوار توانست آن را به بهترین شکل ممکن به انجام رساند.

 

وی به صبوری حضرت زینب(س) در روز عاشورا اشاره و اظهار کرد: وقتی حضرت زینب(س) که شرط ازدواج خود را با همسرش عدم جدایی از برادر قرار داده بود، بر سر جنازه غرق در خون و تکه تکه شده برادرش رسید، فرمود؛ خداوندا این قربانی را از ما بپذیر، اما صورت طبیعی این مساله این گونه است که چنین فردی دامن صبر از دست دهد و با دیدن جنازه خونین عزیزش بی‌اختیار زجه زند.

 

علی نژاد ادامه داد: آنچه که حضرت زینب(س) از خود در روز عاشورا به نمایش گذاشت شبیه عمل حضرت ابراهیم(ع) در هنگام به قربانگاه بردن فرزند خود به خواست و فرمان الهی بود اما با این تفاوت که خداوند قربانی حضرت ابراهیم(ع) را با هدیه‌ای تعویض کرد و لی از حضرت زینب(س) به بهترین شکل ممکن پذیرفت.

 

وی جمله دیگری را که از حضرت زینب(س) پس از واقعه کربلا نقل شده است و مفسران و عالمان در وصف معنای عمیق این جمله عاجز مانده‌اند، جمله «ما رأیت الا جمیلا» بیان کرد و گفت: کلمات و جملاتی که از حضرت زینب(س) نقل شده است اثبات‌گر مقام والای شخصیتی ایشان و بی‌نظیر بودن این بانوی نمونه است.

 

گفتنی است که در این همایش از افرادی که در مسابقات قرآنی داخلی دادگستری آذربایجان غربی حائز رتبه و مقام شده بودند تجلیل به عمل آمد./936/پ202/ب4

ارسال نظرات