۲۱ آذر ۱۳۹۳ - ۲۲:۵۷
کد خبر: ۲۳۵۴۶۵
کارشناس و مبلغ دینی:

کوچک شمردن گناه مصیبتی بزرگ است

خبرگزاری رسا ـ مبلغ دینی از گناهان کوچک به عنوان دام شیطان برای انجام گناهان بزرگ‌تر نام برد و گفت: شیطان انسان را از گناه کوچک به گناه های بزرگتر سوق می دهد.
گناه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام محمد حسین وطن خواه کارشناس و مبلغ دینی در جمعه شب در خیمه گاه عزاداری اباعبدالله الحسین(ع) گفت: حضرت عیسی(ع) می فرماید گناه هان کوچک دام های شیطان است، شیطان از گناه کوچک شروع می کند و انسان را آماده گناهان بزرگ تر می کند.

 

وی افزود: حضرت علی(ع) می فرماید، غضب و خشم خداوند در گناه‌هایی است که از سوی بندگان خدا کوچک شمرده شود، از این رو انسان باید مراقب باشد تا نخستین گناه او فتح بابی برای گناهان بزرگتر نشود.   

 

به گفته وی، انسان تا زمانی که آلوده به گناه نشده است باید مواظب باشد تا در مسیر شیطان قرار نگیرد، از این رو چنانچه در مسیر شیطان قرار گرفت هیچ گونه راه فراری برایش باز نخواهد ماند و نخواهد توانست از گناه جدا شود و آلوده به گناه خواهد شد.  

 

حجت الاسلام وطن خواه در ادامه با اشاره به این که از حضرت علی(ع) سؤال کردند چه کنیم که آلوده به گناه نشویم حضرت فرمود، انسان باید حواس خودش را جمع کند ببیند با  گناهی که مرتکب شده است با چه کسی دارد مخالفت می کند و یا در مقابل چه کسی ایستاده است.

 

به گفته وی، انسانی که مرتکب گناه می شود در مقابل خدا قد علم کرده است، از این رو انسان هنگام گناه باید متوجه باشد در مقابل چه کسی ایستاده است.

 

این مبلغ دینی یاد آورشد: انسان اگر تنها روزی یک گناه مرتکب شود در ماه و در سال و همچنین طی یک عمر به عدد قابل ملاحظه ای می رسد که پرونده او را برای فردای قیامت سنگین می کند.  

 

حجت الاسلام وطن خواه در ادامه به عوامل و راه های مختلف گناه از سوی شیطان نیز اشاره کرد و افزود: روایات است شیطان با تلقین به انسان برای کوچک شمردن گناه با این تفکر که گفتن یک دروغ تأثیری در زندگی کسی ندارد وارد می شود و در ادامه مرتکب گناه هان بزرگ می شود.

 

وی افزود: برخی اوقات شیطان در قالب دوست انسان ظاهر می شود و این گونه تلقین می کند که تنها چهارده معصوم هستند که گناه نمی کنند و همه انسان ها مرتکب گناه می شود، بنابراین با این تفکر انسان را در مسیر گناه قرار می دهد.

 

به گفته وی، شیطان در کار خودش تا جایی پیش می رود که قبح گناه را برای انسان از بین می برد و گناه را برایش امری عادی شده تلقی می‌کند و او را به ورطه نابودی و سقوط می کشاند.

 

این مبلغ دینی همچنین راضی بودن به وضعیتی که انسان دارد را غیر قابل قبول دانست و با اشاره به این که داشتن صفت رضایت برای انسان خوب است و باید راضی به آن چه که خدا به او داده است باشد گفت: انسان در عبادت نباید راضی باشد و به هر میزان که عبادت می کند نباید بسنده کند.  

 

حجت الاسلام وطن خواه در ادامه بیان حسنات انجام شده را گناه دانست و یاد آورشد: اگر انسان انفاق و احسان کرد و آن را برای چندمین بار بیان کرد به دلیل این که ریا کرده و در کارش خلوص نداشته است در پرونده اعمال او به جای حسنه، گناه ثبت می شود.    

 

این مبلغ دینی گفت: کارهای خیر کوچک نیز در قیامت خریدار دارد، از این رو انجام هر کارخیرکوچکی که به چشم هم نیاید فردای قیامت گره گشا خواهد بود./1307/پ202/ب4

ارسال نظرات