۲۲ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۵
کد خبر: ۲۳۵۴۹۶
مدیر کل تبلیغات اسلامی گلستان:

حضور میلیونی زائران اربعین حسینی نشان دهنده عزت امت اسلام است

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل تبلیغات اسلامی گلستان با بیان این که امروز کربلا کانون توجه بسیاری از ملت ها شده است، افزود: اجتماع بزرگ جهانی دوستداران اهل بیت(ع) نشان از وحدت پیروان مکتب آن حضرت دارد.
مدير کل تبليغات اسلامي گلستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، حجت الاسلام نورالله ولی نژاد، مدیر کل تبلیغات اسلامی گلستان امروز در مراسم عزاداری اربعین حسینی در گرگان، حضور میلیونی زائران اربعین حسینی در کربلا را نشان دهنده عزت اسلام و مسلمین دانست و گفت: این حضور میلیونی پیام های مهمی برای دشمنان اسلام ناب دارد.

 

وی با بیان این که اربعین حسینی یکی از روزهای بزرگ الهی است، افزود: امروز ملت های دنیا شاهد این عظمت اسلام و دلباختگی مردم به ائمه بویژه امام حسین (ع) هستند.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی گلستان اظهار داشت: نهضت عاشورا برای رساندن ندای مظلومیت امام حسین(ع) و یارانش پیام رسانانی دارد که در رأس آن حضرت امام سجاد(ع) و زینب کبری (س) قرار دارد.

 

حجت الاسلام ولی نژاد با بیان این که امروز کربلا کانون توجه بسیاری از ملت ها شده است، افزود: اجتماع بزرگ جهانی دوستداران اهل بیت(ع) نشان از وحدت پیروان مکتب آن حضرت دارد.

 

وی با اشاره به این که حضور میلیون ها زائر در کربلا نشان از دلدادگی، عشق و علاقه قلبی به خاندان عصمت و طهارت(ع) است، تصریح کرد: هدف قیام و نحوه قیام امام حسین(ع) منحصر به فرد بوده و امام به خاطر مظلومیتش چهره‌ای شناخته شده در جهان است.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی گلستان خاطرنشان کرد: حضور گسترده شیعیان و مسلمانان در اربعین امام حسین(ع) باعث می‌شود که چهره امام برای جهانیان بیشتر شناخته شود.

 

حجت الاسلام ولی نژاد با بیان این که عزاداری امام حسین‌(ع) باعث تقویت روح معنوی و ارزش‌های اسلامی در جامعه می‌شود، افزود: نهضت عاشورا نه به عنوان یک واقعه تاریخی محض بلکه به عنوان یک باور مذهبی برای تشیع، محور بسیاری از حرکت‌ها و خیزش‌های فکری سیاسی بوده است.

 

حجت الاسلام ولی نژاد با بیان این که درک مناسب پیام عاشورا راه صحیح را به ما نشان خواهد داد، خاطرنشان کرد: توسل به امام حسین(ع) می تواند عامل سعادت انسان در دنیا و آخرت شود.

 

وی با تأکید براین که فلسفه عزاداری سالار شهیدان را باید منطقی و عالمانه تبیین کنیم، تصریح کرد: بیان صحیح این نهضت عظیم سبب خنثی شدن شبهه افکنی‌ها و تهدید‌های جدی که فلسفه قیام عاشورا را نشانه گرفته اند می شود.

 

حجت الاسلام ولی نژاد با بیان این که انقلاب ما به برکت محرم و خون شهیدان کربلا به بار نشسته و بنا بر این وظیفه داریم ماه محرم را همیشه زنده نگه داریم، خاطرنشان کرد: پیوند انقلاب اسلامی ایران به قیام عاشورای حسینی یک ضرورت است.

 

وی از عاشورا به عنوان یک الگو و سرمشق برای جامعه جهانی یاد کرد و گفت: بهره گیری از آرمان های عاشورا عامل پیروزی و اقتدار در برابر دشمنان و نظام سلطه خواهد بود./950/پ202/ب1

ارسال نظرات