۲۲ آذر ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۸
کد خبر: ۲۳۵۵۱۵

برگزاری مراسم اربعین حسینی در پکن

خبرگزاری رسا ـ ایرانیان مقیم پکن در اربعین شهادت حضرت سید الشهدا (ع) و یاران با وفایش به سوگواری و عزاداری پرداختند.
پکن

 

 

به گزارش خبرگزاری رسا، مراسم سوگواری امام حسین(ع) از سوی رایزنی فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در محل نمازخانه سفارت برگزار شد، جمع کثیری از ایرانیان مقیم چین و اعضای سفارت و سایر نهادهای جمهوری اسلامی ایران شرکت داشتند.

 

این مراسم با نماز جماعت مغرب و عشا آغاز و سپس با زیارت اربعین و زیارت عاشورا و مراسم سینه زنی ادامه یافت.

 

حجت الاسلام صدرالدین شریعتی که به عنوان سخنران در این مراسم حضور داشت، به تشریح اسلام علوی و تفاوت آن با اسلام اموی پرداخت.

 

وی گفت: یکی از ویژگی های بارز نهضت عاشورا و قیام امام حسین(ع) آن بود که توانست به خوبی تفاوت میان اسلام علوی و اموی را نمایان کند و ابهت پوشالی یزید و حکومتش را برای حقیقت جویان عالم نمایان سازد.

 

حجت الاسلام شریعتی، امام حسین(ع) را بزرگ پاسدار حریم دین و ولایت دانست و تاکید کرد: نهادینه شدن فرهنگ شهادت و جانفشانی در راه حق و حقیقت یکی از ضرورت های جامعه امروز است.

 

براساس گزارش های دریافتی، کنسولگری شهرهای گوانگژو و شانگ‌های چین نیز با حضور ایرانیان عاشق اباعبدالله الحسین، شاهد برگزاری آیین ویژه اربعین بود.

 

همچنین آیین عزاداری حضرت سید الشهدا در شب اربعین سالار شهیدان نیز در سفارتخانه های ایران در کره جنوبی، ژاپن و کره شمالی برگزار شد و ایرانیان مقیم این کشورها با حضور در سفارتخانه های یاد شده، به عزاداری و سوگواری پرداختند./982/د102/ک

منبع: ایرنا

ارسال نظرات