۲۲ آذر ۱۳۹۳ - ۱۸:۱۹
کد خبر: ۲۳۵۵۴۹
وزیر برنامه ریزی یمن مدعی شد:

حوثی‌ها در زمینه تسلیحاتی پیشرفت‌های قابل توجهی داشته اند

خبرگزاری رساـ وزیر برنامه ریزی و همکاری بین المللی یمن وجود حوثی‌ها در پایتخت یمن را عامل تردید کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس در کمک رسانی به مردم یمن دانست.
انصارالله

 


به گزارش خبرگزاری رسا، محمد المیتمی، وزیر برنامه ریزی و همکاری بین المللی یمن در سخنانی در شبکه بی بی سی گفت: بسیاری از کشورها از جمله کشورهای حاشیه خلیج فارس در حمایت‌های مالی خود به یمن مردد هستند و تنها علت این امر وجود حوثی‌ها در صنعا، پایتخت یمن است.


وی افزود: حامیان همیشگی یمن به ویژه عربستان سعودی حاضر هستند بیش از پیش از یمن در هر زمینه‌ای حمایت کنند اما در اینکه این حمایت‌ها به دست چه کسانی می‌رسد اطمینان نداشته و دست نگه داشته اند. این کشورها همواره اوضاع سیاسی و امنیتی یمن را تحت نظر دارند و هرزمان که اطمینان حاصل کنند این کمک‌ها به دست مردم یمن می‌رسد اقدام به کمک رسانی می‌کنند.

 

ابن وزبر یمنی در ادامه به دستاوردهای حوثی‌ها در زمینه نظامی اشاره و بیان کرد: این دست‌آوردها به شدت کشورهای عضو شورای خلیج فارس را نگران کرده است.حوثی‌ها متهم به ارتباط با ایران و دریافت کمک‌های تسلیحاتی از این کشور هستند و این امر باعث تیره شدن روابط یمن با کشورهای عضو شورای خلیج فارس، به ویژه عربستان سعودی شده است.
 
میتمی در ادامه به کشورها حاشیه خلیج فارس به صورت ضمنی به حضور بیشتر ایران در یمن هشدار داد و گفت: اگر نسبت به کمک رسانی به مردم یمن اقدامی نکنند این میدان به دست دیگر رقبا خواهد افتاد./1321/ب901/ک

ارسال نظرات