۲۲ آذر ۱۳۹۳ - ۱۹:۵۰
کد خبر: ۲۳۵۵۶۲

همایش «جهان عاری از خشونت و افراط‌گرایی» در بوسنی

خبرگزاری رسا ـ «جهان عاری از خشونت و افراط‌گرایی» طی همایشی بین‌المللی از سوی رایزنی فرهنگی ایران در بوسنی، در مرکز آمفی‌تئاتر «انستیتو بوشنیاکها» در شهر سارایوو بررسی شد.
بوسني

 

 

به گزارش خبرگزاری رسا، همایش «جهان عاری از خشونت و افراط‌گرایی» در بوسنی  برگزار شد.

تبیین نظری مفاهیم، ابعاد، آثار و پیامدهای خشونت و افراط‌گرایی در نظام بین‌الملل و استراتژی‌ها و راهکارهای برخورد با خشونت و افراط‌گرایی از جمله محورهای این همایش بود.


صاحب‌نظران، اساتید و محققان از کشورهای صربستان، کرواسی و ایران در این همایش درباره موضوعاتی از جمله مبانی دینی افراط‌گرایی، دیدگاه جمهوری اسلامی ایران در خصوص خشونت و افراط‌گرایی، گفت‌وگوی ادیان و تمدن‌ها، نقش توسعه اجتماعی و اقتصادی در پیشگیری و مهار افراط‌گرایی و خشونت زیست محیطی سخنرانی کردند.


ارائه مقاله و سخنرانی از سوی شانزده محقق در دو پنل علمی به همراه برگزاری جلسه پرسش و پاسخ در انتهای برنامه و ترجمه همزمان سخنرانی‌ها به سه زبان انگلیسی، فارسی و بوسنیایی از نکات برجسته این همایش بود.
لازم به ذکر است، طرح گفتمان جهان عاری از خشونت و افراط گری که توسط رییس‌جمهور کشورمان، مطرح شده فرصتی گرانبها برای بازسازی و ارتقای نقش ایران در نظام بین‌الملل است.

یادآوری می‌شود؛ همایش بین‌المللی «جهان عاری از خشونت و افراط‌گرایی» با همکاری موسسه «ابن سینا» در سارایووو، مرکز حقوق بشر دانشگاه این شهر، شهرداری سارایوو، انستیتو بوشنیاکها، انجمن دوستی بوسنی و ایران و گروه روشنفکران 99 بوسنی، در روز 19 آذرماه برگزار شد./982/د101/ک

منبع: ایکنا

 

ارسال نظرات