۲۲ آذر ۱۳۹۳ - ۱۹:۵۷
کد خبر: ۲۳۵۵۶۴

ابراز نگرانی نسبت به گسترش اسلام هراسی در انگلیس

خبرگزاری رسا ـ شماری از محققان و فعالان مدنی عصر روز شنبه در کنفرانسی در لندن، نسبت به افزایش اسلام هراسی و آثار و عواقب آن بر جامعه مسلمان انگلیس ابراز نگرانی کردند.
همايش

 

به گزارش خبرگزاری رسا، کنفرانسی با عنوان 'نهادسازی اسلام هراسی، بررسی نژاد پرستی دولتی و مهندسی اجتماعی جامعه مسلمان' در انگلیس برگزار شد.

 

شرکت کنندگان در این کنفرانس ضمن اشاره به ساختارهای آموزشی، فعالیت های سیاسی و نیز نوع عملکرد رسانه های انگلیس و نیز ساز وکارهای جدید دولت این کشور در مبارزه با تروریسم، به تبیین نقش آنها بر گسترش اسلام هراسی پرداختند.

 

این کنفرانس که از سوی کمیسیون حقوق بشر اسلامی انگلیس و با حمایت برخی از نهادهای مطالعاتی و مدنی این کشور برگزار شد، تعدادی از اساتید دانشگاهی چون دکتر 'سلمان سید' استاد دانشگاه لیدز، 'حاتم بازیان' و 'رامون گروسلوگول از دانشگاه برکلی آمریکا، و شماری از فعالان مدنی و محققان انگلیسی حضور داشتند.

 

برخی از سخنرانان در این کنفرانس ضمن تبیین ابعاد اسلام هراسی و ریشه های آن ، به این نکته اشاره داشتند که افزایش خشونت، نمادها و تفکرات اسلام هراسی در انگلیس سبب شده است که مردم به راحتی نتوانند عقاید و باورهای خودشان را بیان کنند.

 

به گفته آنان، افزایش اسلام هراسی در انگلیس سبب شده است که تبعیض هایی در زمینه های شغلی ، آموزشی و فعالیت های اجتماعی مسلمانان این کشور اعمال شود.

 

آنان معتقد هستند که رشد اسلام هراسی عاملی شده است که مسلمانان در جامعه انگلیس به حاشیه رانده شوند که این مساله در تحقیقی که اخیر نتایج آن منتشر شد، دیده می شود.

 

به گفته محققان، گسترش خشونت علیه مسلمانان و اسلام هراسی در غرب از جمله موضوعاتی است که بر روی زندگی واشتغال مسلمانان در انگلیس تاثیرات منفی داشته است./982/د102/ک

منبع: ایرنا

 

ارسال نظرات