۲۲ آذر ۱۳۹۳ - ۲۳:۰۰
کد خبر: ۲۳۵۵۸۹
کارشناس و مبلغ حوزوی:

پیروی از مراجع تقلید شرط اهل‌ نجات بودن شیعیان است

خبرگزاری رسا ـ کارشناس و مبلغ حوزوی با اشاره به اهل نجات بودن شیعیان گفت: البته در میان شیعه دوازده امامی نیز باید پیروی از مراجع تقلید بکنند، چون سفارش شده و امام زمان(عج) فرمودند به دانشمندان اسلامی که دارای ویژگی‌های خاصی هستند رجوع کنید.
مراجع تقليد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت‌الاسلام میرخلف‌زاده، کارشناس و مبلغ حوزوی، شنبه شب در آخرین شب مراسم عزاداری امام حسین(ع) در مسجد شهدا با قرائت آیه «إِنَّمَا یُرِیدُ اللَّهُ لِیُذْهِبَ عَنکُمُ الرِّجْسَ أَهْلَ الْبَیْتِ وَیُطَهِّرَکُمْ تَطْهِیرًا» گفت: مردم به اهل‌بیت(ع) بسیار ظلم کردند با این‌که جایگاه اینان در قرآن بسیار مشخص و واضح است و همچنین در روایات نیز درباره اهل‌بیت(ع) سفارش بسیار شده است.

وی افزود: یکی از احادیثی که درباره اهل‌بیت(ع) حدیثی است که حدود 92 نفر از بزرگان اهل‌سنت آن را در کتاب‌هایشان آورده‌اند که پیامبر اکرم(ص) فرمودند «مثل اهل‌بیتی کسفینة نوح من رکبها نجا و من تخلف عنها غرق»، اگر شما خواستید با سایر مذاهب احتجاج کنید از این حدیث استفاده کنید.

کارشناس و مبلغ حوزوی اظهار کرد: پیامبر اکرم(ص) فرمودند مثل اهل‌بیت من همچون کشتی نوح است که هر کس سوار آن شود نجات می‌یابد، در زیارت جامعه هم هست که فرمود «من أتاکم نجا و من لم یأتکم هلک» کسانی که از اهل‌بیت(ع) پیروی کردند نجات می‌یابند، همچون کسانی که سوار کشتی نوح شدند.

وی ابراز کرد: هر کس از اهل‌بیت(ع) سرپیچی کرد غرق می‌شود و به هلاکت می‌رسد، یکی از بهترین احادیث در برابر دیگران است و مایه افتخار شیعه است، پیامبر(ص) فرمودند بعد از من امت من 73 فرقه می‌شوند و تنها یک گروه از آنان اهل نجات هستند و بقیه آن‌ها اهل جهنم هستند.

حجت‌الاسلام میرخلف‌زاده با اشاره به این‌که همه فرقه‌ها و گروه‌ها خود را بر حق می‌دانند،‌ حتی داعش هم خودش را بر حق می‌داند، ادامه داد: وهابیت، بهاییت نیز خود را بر حق می‌دانند، انگلستان وهابیت را علیه اهل‌سنت به کار انداخت و بهاییت را نیز علیه شیعه راه‌اندازی کرد.

وی بیان کرد: از میان همه این فرقه‌ها تنها شیعه دوازده امامی بر حق هستند نه شیعه یک امامی و هفت امامی و مانند آن، البته در میان شیعه دوازده امامی نیز باید پیروی از مراجع تقلید بکنند، چون سفارش شده و امام زمان(عج) فرمودند به دانشمندان اسلامی که دارای ویژگی‌های خاصی هستند رجوع کنید.

کارشناس و مبلغ حوزوی با اشاره به این‌که پیامبر اکرم(ص) در بیانی دیگر فرمودند «إنی تارک فیکم الثقلین کتاب الله و عترتی و إنهما لن یفترقا حتی یردا علی الحوض ما إن تمسکتم بهما لن تضلوا أبدا»، ابراز کرد: پیامبر فرمودند من دو چیز نفیس و گرانبها در میان شما به امانت می‌گذارم و آن دو قرآن و عترت هستند و به آن تمسک جویید.

وی اظهار کرد: عده‌ای از ابتدای اسلام بسیاری زیر بار این قرآن و عترت نرفتند و از همان اول مخالفت می‌کردند، پنبه در گوش‌هایشان می‌گذاشتند که صدای اسلام را نشنوند، جنگ‌های بسیاری را راه انداختند که زیر بار اسلام نروند، ولایت امام علی(ع) برای همه نیز سنگین بود.

حجت‌الاسلام میرخلف‌زاده خاطرنشان کرد: در میان شیعه‌ها زیر بار ولایت و قرآن نمی‌روند، چون به آن عمل نمی‌کنند و دستورات و احکام را کنار گذاشتند، فردی می‌گفت حاضرم نذری بسیاری برای امام حسین(ع) بدهم اما خمس خود را ندهم، بیشتر مردم هم خمس نمی‌دهند./914/پ202/ب6

ارسال نظرات