۲۳ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۱
کد خبر: ۲۳۵۶۱۴
کارشناس مذهبی:

حجاب و عفاف برای زن در راستای تحکیم بنیان خانواده و پیشگیری از جرم است

خبرگزاری رسا ـ کارشناس مذهبی با بیان این‌که در فرهنگ اسلام چیزی به ‌عنوان پرده نشینی برای زن تعریف نشده تا فعالیت اجتماعی زن را محدود کند، بلکه حجاب و عفاف به معنای پوشش زن در راستای تحکیم خانواده تعریف و تبیین شده است، گفت: حجاب زن در پیشگیری از جرم و گناه بسیارمؤثر است.
سيد رضا واجدي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا درکاشان، سید رضا واجدی، استاد و کارشناس مذهبی صبح امروز در جلسات گفتمان های دینی اداره تبلیغات اسلامی شهرستان کاشان گفت: در فرهنگ اسلام چیزی به ‌عنوان پرده نشینی برای زن تعریف نشده تا فعالیت اجتماعی زن را محدود کند، بلکه حجاب و عفاف به معنای پوشش زن در راستای تحکیم خانواده تعریف و تبیین شده است.

 

وی گفت: آیات نازل شده در باب حجاب، اشاره به این دو خصوصیت دارد که مردان چشم های خود را کنترل و زنان با حجاب و عفت خود با میل خودآرایی و تبرّج مبارزه کنند.

 

این کارشناس مذهبی در ادامه با تبیین آیه ‹‹ خطوات الشیطان ›› گفت: زن میل به خودآرایی و دیده شدن و مرد تمایل به دیدن دارد و شیطان سیاست گام به گام را جهت تحریک هر دو جنس مخالف به کار می برد.

 

وی همچنین با اشاره به تقدم واژه سرقت با لفظ مذکر بر مؤنث در آیه ‹‹ والسارق و السارقه›› یاد آورشد: در گناه زنا، مسأله معکوس شده و واژه مؤنث ‹‹ الزانیه›› بر ‹‹ الزانی›› مقدم شده است.

 

استاد گفتمان های دینی اداره تبلیغات اسلامی کاشان افزود: این تقدم، نشانگر آن است که حجاب زن در پیشگیری از جرم و گناه کبیره زنا تا به چه میزان مهم و مؤثر است.

 

شایان ذکر است، در پایان جلسات گفتمان های دینی اداره تبلیغات اسلامی شهرستان کاشان به سؤوالات دانش آموزان پیرامون حجاب و عفاف پاسخ داده شد./1307/پ202/ب6 

ارسال نظرات