۲۳ آذر ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۸
کد خبر: ۲۳۵۶۷۰
مدیر حوزه علمیه مراغه:

انحراف از مسیر شهدا گمراهی به دنبال خواهد داشت

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه امیرالمؤمنین(ع)، گفت: اگر مردم و مسؤولان عامل به وصیت‌نامه شهدا باشند، بسیاری از مشکلات جامعه برطرف خواهند شد.
شهدا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام حسین فصیح نیا، مدیر حوزه علمیه امیرالمؤمنین(ع) شهرستان مراغه امروز در نهمین یادواره شهدای روستای نرج آباد با بیان این‌که شهدای دوران دفاع مقدس با اقتدا به سرور و سالار شهیدان جان خود را نثار مکتب تشیع کردند، اظهار داشت: امروز به برکت خون شهداست که میلیون‌ها زائر اربعین حسینی به سوگواری می‌پردازند.

 


مدیر حوزه علمیه امیرالمومنین(ع) مراغه با اشاره به این‌که نور هدایت شهدای کربلا میلیون‌ها عاشق دلباخته را به کربلای معلی سرازیر کرده است، ادامه داد: اکنون به برکت نظام و با تاسی از نهضت عاشورا با کمترین امکانات، شاهد حضور خیل گسترده مردم مسلمان اعم از پیر و جوان و زن و کودک در اربعین سالار شهیدان هستیم.

 


حجت الاسلام فصیح نیا خواستار توجه به مفاهیم نهضت حسینی و معرفت به قیام حضرت اباعبدالله الحسین(ع) شد و تصریح کرد: یاد و فرهنگ امام حسین(ع) و نهضت عاشورا برای تمام جهانیان در این کنگره عظیم اسلامی و اربعین حسینی اثبات شده و آن تلنگری بزرگ به دنیای غرب و نظام سلطه است.

 


وی با بیان این‌که امام حسین(ع) و شهدا نور حقیقی و الهی برای هدایت بشریت هستند، خاطرنشان کرد: اگر مردم و مسؤولان عامل به وصیت‌نامه شهدا باشند، بسیاری از مشکلات جامعه برطرف خواهند شد، انحراف از مسیر حق و حقیقت شهدا به یقین گمراهی به دنبال خواهد داشت.

 


این استاد حوزه علمیه با تأکید بر این‌که یکی از برنامه‌های دشمنان نظام فراموشی یاد و نام شهدا در جامعه و در نهایت دوری جوانان از مفاهیم ایثار و شهادت است، افزود: یاد و راه امام حسین(ع) تا ابد در تاریخ ماندگار بوده و مایه روشنی، هدایت و ترویج دهنده آرمان های اصیل اسلام ناب محمدی(ص) است.

 


وی با اشاره به این‌که هر کسی که در راه خدا و در مسیر و راستای آرمان های اسلامی و الهی حرکت و جان خود را در این راه فدا کند، مصداق بارز نور الهی است، افزود: اگر بتوان صراط مستقیم نور الهی را بیابیم و در جهت آن حرکت کنیم، زندگی سعادت‌مند در دنیا و عاقبت‌بخیری در آخرت نصیب ما خواهد شد.

 


گفتنی است، در پایان این مراسم مداحان اهل بیت عصمت و طهارت در رثای شهدای انقلاب اسلامی و دوران هشت سال دفاع مقدس به مرثیه‌سرایی پرداختند./935/پ202/ب4

ارسال نظرات