۲۳ آذر ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۰
کد خبر: ۲۳۵۶۷۲
استاد حوزه و دانشگاه:

محبت و رحمت به دیگران سبب ارتقای مراتب انسانیت می شود

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه گفت: آنچه در این دنیا موجب ارتقای مراتب انسانیت انسان می شود محبت و رحمت به دیگران است و انسان وظیفه دارد در مقابل رحمت و خوبی دیگران محبت و رحمت آنها را با محبت و رحمت مضاعف پاسخ دهد.
حجت الاسلام رنجبر - سمت خدا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمد رنجبر، استاد حوزه و دانشگاه، بعد از ظهر امروز در برنامه تلویزیونی سمت خدا شبکه سه سیما با بیان این که انسان اگر می خواهد مورد رحم و مرحمت خداوند قرار گیرد باید به دیگران رحم کند، گفت: چگونه ما انتظار داریم زمانی که یک بار به فریاد دیگران نرسیده ایم در موقع مشکل خداوند به فریاد ما برسد.

 

وی افزود: متاسفانه امروزه به جای این که درد ما درد دین باشد به درد دنیا گرفتار شده ایم و بیش از این که به دل و روح خود بپردازیم به جسم و تن خود پرداخته ایم.

 

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به این که تمرکز بیش از حد به دنیا و نعمت های آن و اختلاط لقمه حلال با لقمه حرام موجب افزایش آشفتگی ها و نزاع ها در زندگی ما شده است، ادامه داد: لقمه حرام نه تنها در رفتار و کردار خود ما بلکه در رفتار و کردار فرزندان ما به وضوح خود را نشان می دهد.

 

حجت الاسلام رنجبر با بیان این که تا زمانی که دغدغه ما دین نشده است، مشکلات هم حل نخواهد شد، اظهار داشت: عده ای تصور می کنند یک تار مو نمی تواند انسان را به جهنم ببرد در حالی که حکایت تار مو مانند حکایت یک نخ کبریت است که می تواند جنگلی را به آتش بکشد و لقمه حرام هم همین گونه است؛ یک لقمه حرام می تواند چندین سال انسان را در زندگی به عقب انداخته و زندگی انسان را ویران کند به همین خاطر است که می گویند یک لقمه حرام و یک تار مو مقدمه سقوط انسان در جهنم است.

 

وی با بیان این که انسان اگر می خواهد در زندگی مورد رحمت خداوند قرار بگیرد باید در حال از مردم دستگیری کرده و از خوردن لقمه حرام دوری کند، ادامه داد: رحمت در حق انسان به دو دسته تقسیم می شود که یک رحمت اصلی بوده و فرد به خاطر رضایت خداوند بدون هیچ چشم داشتی به انسان محبت می کند در مقابل یک نوع رحمت بدلی است و فرد اگر انسان باشد در مقابل خوبی انسان او را مورد رحمت خود قرار می دهند.

 

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به این که اهل بیت معدن رحمت و مهربانی هستند، افزود: محبت و رحمت اهل بیت نسبت به انسان اصلی بوده در حالی که محبت سایر انسان ها به ما در عوض محبت بوده و بدلی است به همین خاطر است که می گویند اهل بیت معدن رحمتند یعنی بدون هیچ چشم داشتی به انسان محبت می کنند و در مقابل ما انسان ها خزانه و مخزن رحمت هستیم یعنی در عوض خوبی دیگران به آنها محبت می کنیم.

 

حجت الاسلام رنجبر یادآور شد: آنچه در این دنیا موجب ارتقای مراتب انسانیت انسان می شود محبت و رحمت به دیگران است و انسان وظیفه دارد در مقابل رحمت و خوبی دیگران محبت و رحمت آنها را با محبت و رحمت مضاعف پاسخ دهد./837/پ202/ب6

ارسال نظرات