۲۳ آذر ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۲
کد خبر: ۲۳۵۶۷۶

برگزاری اولین کنگره بین المللی حلال ﺩﺭ ﺷﻬﺮ ﻛﻮﺭﺩﻭﺑﺎ اسپانیا

خبرگزاری رسا ـ اولین کنگره بین المللی حلال ﺩﺭ ﺷﻬﺮ ﻛﻮﺭﺩﻭﺑﺎ واقع در جنوب اسپانیا از تاریخ 24 تا 26 مارس 2015 (4 تا 6 فروردین ماه 1394 ) برگزار می‌شود.
حلال

 

 

به گزارش خبرگزاری رسا، موسسه ﺣﻼﻝ با همکاری دانشگاه کوردوبا, بنیاد Agropolis ، دولت آندالوس، استانداری کوردوبا, شهرداری کوردوبا و اتاق بازرگانی این شهر ﻣﻘﺪﻣﺎت برگزاری اولین کنگره بین المللی 'حلال، مفهومی جهانی' را فراهم کرده است.

 

در این کنگره کارشناسان و متخصصان این بخش به تبادل تجربه خواهند پرداخت. در این سه روز برنامه هایی همچون برگزاری کنفرانس، برپایی کارگاههای آموزشی و نمایش محصولات شرکت های دارای گواهی مجمع اسلامی حلال و برنامه های فرهنگی مانند پخت و پز، ورزشی، مد لباس و سینما پیش بینی شده است.

 

موسسه حلال در سال 1998 در شهر ﻛﻮﺭﺩﻭﺑﺎ تاسیس شد و ﻣﺮﻛﺰی اﺳﺖ بین موسسات و شرکت هایی ﻛﻪ در زمینه تولیدات حلال فعالیت می کنند.

 

اﻳﻦ ﻣﻮﺳﺴﻪ در جهت توسعه مارک حلال شورای اسلامی اسپانیا و در سه خط اصلی ﺻﺪﻭﺭ گواهی تولیدات و خدمات ، کسب اعتبارات بین المللی و ترویج دستیابی به استاندارد حلال در اسپانیا و اروپا فعالیت می کند.

 

حلال مفهومی مرتبط با سلامت، کیفیت و ثبات در بازار اسپانیا می باشد که موجب رشد کسب و کار 100 میلیارد یورویی در این کشور می شود.

 

بیش از 500 کارخانه به تولید محصولات حلال پرداخته و بیش از 600 نوع محصول حلال تولید و به بیش از 30 کشور صادر می کنند.

 

طبق آماری که از سوی موسسه مطالعات سولیس ارائه شده، سالانه در اروپا حدود 12 تا 20 میلیارد یورو در ارتباط با تجارت محصولات حلال بدست می آید و در مطالعه ای که اخیرا از سوی WHF (موسسه غذای حلال) ارائه شده، این ارقام با احتساب بخش امور مالی، گردشگری و آرایشی حدود 60 میلیارد یورو می باشد.

 

بر طبق آمار این موسسه، بازار حلال اسپانیا درآمدی حدود یک میلیارد یورو دارد که حاصل بیش از 300 صنعت اسپانیایی است که خود را با این بازار تطبیق داده اند و بیش از 500 نوع محصول را تولید و در بیش از 600 نقطه فروش آن را توزیع می کنند./982/د102/ک

منبع: ایرنا

 

ارسال نظرات