۲۳ آذر ۱۳۹۳ - ۱۹:۲۸
کد خبر: ۲۳۵۷۳۲
مدیر مؤسسه خادمین امام رضا(ع) کاشان خبر داد؛

برگزاری پنجمین شام عزای امام رضا همراه با آیین شمع گردانی در کاشان

خبرگزاری رسا ـ مدیر مؤسسه خادمین امام رضا(ع) شهرستان کاشان گفت: امسال برای پنجمین سال متوالی شام عزای امام رضا(ع) همراه با آیین شمع‌ گردانی با شمعدانی حرم رضوی در کاشان برگزار می شود.
روح الله توكلي مديرعامل مؤسسه خادمان حضرت امام رضا(ع) درکاشان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا درکاشان، روح الله توکلی مدیرمؤسسه خادمین امام رضا(ع) درشهرستان کاشان عصرامروز درگفت‌وگو با خبرنگاران گفت: آیین شمع گردانی سالانه دو بار در آستان قدس رضوی برگزار می شود، یکبار در شام عاشورا و بار دوم در شام شهادت علی ابن موسی الرضا(ع) برگزار می شود.

 

وی افزود: در این آیین، خادمین امام رضا(ع) از میدان شهدای مشهد با در دست گرفتن شمعدانی های حرم رضوی به همراه مردم حرکت و در حرم بعد از طواف در صحن انقلاب عزاداری و خطبه خوانی از سوی تولیت آستان و خانواده شهدا و زائرین حرم برگزار می شود.

 

توکلی با اشاره به برگزاری آیین شمع ‌گردانی با شمعدانی حرم رضوی در کاشان از سوی مؤسسه خادمین امام رضای این شهرستان درسال های گذشته گفت: امسال در پنجمین سال برگزاری شام عزای امام رضا(ع) و آیین شمع گردانی برنامه های متنوعی در کاشان از سوی مؤسسه خادمین امام رضا(ع) کاشان تدارک دیده شده است.

 

وی افزود: ما اعتقاد داریم آیین شمع گردانی نیز مانند برنامه زیر سایه خورشید باید در سطح کشور توسعه داشته باشد و به صورت کشوری برگزار شود که در کاشان زیر ساخت های آن را در حال آماده شدن است.

 

توکلی در ادامه یاد آورشد: شمعدانی هایی که در آیین شمع گردانی شام عزای امام رضا(ع) در کاشان استفاده می شود متعلق به حرم امام رضا(ع) و آستان قدس رضوی است.

 

مدیر مؤسسه خادمین امام رضا(ع) شهرستان کاشان گفت: امسال 500 شمعدانی از همان شمعدانی هایی که در دست خادمین امام رضا(ع) است تهیه شده است که در مجموع  یکهزار شمعدانی برای استفاده در این مراسم تهیه شده است.

 

توکلی، خطبه خوانی و سخنرانی حجت الاسلام مستشاری را از جمله برنامه های پنجمین شام عزای امام رضا(ع) و آیین شمع‌گردانی در شهرستان کاشان اعلام کرد و یاد آورشد: این مراسم شب شهادت امام رضا(ع) از میدان 15 خرداد آغاز و در مسجد صفاری خیابان 22 بهمن این شهرستان ویژه برنامه های این شب ادامه خواهد یافت./1307/پ202/ب6

ارسال نظرات