۲۳ آذر ۱۳۹۳ - ۲۱:۵۷
کد خبر: ۲۳۵۷۴۶
استاد حوزه و دانشگاه:

وحدت حوزه و دانشگاه زمینه ساز تحقق نهضت علمی است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه با تاکید بر این که وحدت حوزه و دانشگاه زمینه ساز تحقق نهضت علمی است، گفت: باید تلاش ارزنده ای از سوی این دو نهاد مهم علمی کشور صورت گیرد که بتوانیم نهضت علمی را محقق کرده که می تواند ثمرات و کارکردهای بسیاری برای کشورمان داشته باشد.
حجت الاسلام مهدي تقي زاده، امام جمعه دابودشت

حجت الاسلام مهدی تقی زاده، استاد حوزه و دانشگاه، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، با اشاره به سالروز شهادت آیت الله مفتح و روز وحدت حوزه و دانشگاه، گفت: وحدت حوزه و دانشگاه در عرصه کنونی بیش از گذشته مورد نیاز است که باید به آن توجه شود.

 

وی با اشاره به این که حوزه و دانشگاه به عنوان دو نهاد مهم علمی مشغول فعالیت هستند، بیان داشت: وحدت محوری می تواند زمینه ساز تعالی و توسعه این دو  نهاد گرانقدر بوده و ثمرات ارزشمندی برای نظام اسلامی داشته باشد.

 

امام جمعه دابو و دشت سر با تاکید بر این که وحدت این دو نهاد بزرگ می تواند برکات گرانقدری برای نظام اسلامی داشته باشد، تصریح کرد: دشمنان می خواهند که حوزه و دانشگاه وحدت نداشته باشند که در آن زمان آن ها به اهداف خود دست پیدا خواهند کرد.

 

حجت الاسلام تقی زاده، ادامه داد: اگر خدایی ناکرده این وحدت نباشد لطمه آن برای کشورمان بار خواهد شد و نهضت علمی که مقام معظم رهبری برای تحقق آن تاکید دارند نمی تواند صورت گیرد.

 

استاد حوزه و دانشگاه با تاکید بر این که وحدت حوزه و دانشگاه زمینه ساز تحقق نهضت علمی است، گفت: باید تلاش ارزنده ای از سوی این دو نهاد مهم علمی کشور صورت گیرد که بتوانیم نهضت علمی را محقق کرده که می تواند ثمرات و کارکردهای بسیاری برای کشورمان داشته باشد.

 

وی با بیان این که پژوهش محوری باید در کشور به نحوی ارزنده و والا مورد توجه قرار گیرد، بیان داشت: تدبر و تحقیق می تواند بسیار اثرگشا بوده و پیشرفت و تعالی را به ارمغان بیاورد.

 

امام جمعه دابو و دشت سر با اشاره به این که حوزه های علمیه بدون پژوهش نمی توانند نهضت علمی ایجاد کنند، ادامه داد: دانشگاهی هم که در آن تحقیق و پژوهش نباشد نمی تواند به فناوری و تکنولوژی دست پیدا کند.

 

وی با بیان این که باید تلاش کنیم تا خود را در محضر تحقیق و پژوهش قرار دهیم، گفت: حرکت در این مسیر ارزنده می تواند ثمرات و دستاوردهای بسیاری داشته باشد که نیازمند توجهی بیش از پیش است.

 

حجت الاسلام تقی زاده با تاکید بر این که تدبر و تحقیق در قرآن کریم یک ضرورتی مهم و ارزنده است، بیان داشت: باید تلاش کنیم تا فاصله ما و قرآن زیاد نشده و بتوانیم سبک زندگی خود را از معارف والای قرآنی بگیریم.

 

استاد حوزه علمیه آمل با اشاره به این که اگر آموختگی ما برگرفته از دانش و بصیرت نباشد نمی تواند راه نجات را به ما نشان دهد، افزود: باید بسترسازی خوبی از سوی مدیران، رسانه ها و خانواده ها در راستای ترویج پژوهش محوری وجود داشته باشد.

 

وی با بیان این که پژوهش در قرآن کریم راه برون رفت از همه مشکلات جامعه است، تصریح کرد: مراجعه به قرآن و بهره گیری از آن به عنوان سبک زندگی دینی نجات بخش زندگی خواهد شد و یکی از معضلات جامعه دوری از قرآن و بهره مند نشدن از انوار ارزشمند این کتاب بزرگ است./1314/ت302/ب

ارسال نظرات