۲۳ آذر ۱۳۹۳ - ۲۲:۵۷
کد خبر: ۲۳۵۷۵۵
فرمانده سپاه عاشورا:

قدرت تشخیص حق از باطل تنها با بصیرت ولایی حاصل می‌شود

خبرگزاری رسا ـ سردار کریمیان با بیان این که دشمن با ناکامی در جنگ سخت به جنگ نرم روی آورده که این امر بارها از سوی رهبر فرزانه انقلاب هشدار داده شده است، گفت: قدرت تشخیص حق از باطل تنها با بصیرت و آگاهی برگرفته از قرآن و ولایت به عنوان نقشه راه مسلمانان به دست می آید.
سردار غلام عسگر کريميان، فرمانده سپاه عاشوراي آذربايجان‌شرقي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، سردار غلام عسکر کریمیان، فرمانده سپاه عاشورای آذربایجان‌شرقی عصر امروز در جمع فرماندهان حوزه های مقاومت شهرستان سراب با اشاره به مفهوم مدیریت جهادی از دیدگاه رهبری اظهار داشت: برای عبور از بحران‌های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی راهی جز عزم ملی و مدیریت جهادی وجود ندارد.


وی با تأکید بر این‌که رهبری بصیرت و احساس مسؤولیت انسانی را وظیفه اصلی سپاه و بسیج می داند که لازمه آن روحیه جهادی داشتن و نهضتی عمل کردن است، خاطرنشان کرد: باید ابتدا روحیه جهادی را درک کنیم و با هم اندیشی و تشریح آن حقیقت روحیه جهادی را دانسته و بدان عمل کنیم.


سردار کریمیان با بیان این‌که روحیه جهادی به خودی خود ایجاد نمی شود، بلکه نیاز به بسترهایی دارد که داشتن معنویت پایه و اساس آن است، تصریح کرد: اگر با روحیه جهادی و انقلابی وارد کار نشویم، کارها آن‌گونه که خواست ولایت و پیشرفت نظام است، پیش نمی‌رود.


فرمانده سپاه عاشورا لازمه پیشرفت سپاه را وجود پاسدارانی دغدغه‌مند دانست و افزود: پاسدار بی تفاوت و بی خیال حرکت رو به رشد انقلاب را دچار خدشه می کند، به عبارت دیگر درد جامعه، انقلاب، راه شهدا، مظلوم و جامعه در دل داشتن نعمت بزرگی است که موجب تحرک و حرکت دائمی به سوی کمالات و آرمان های بلند انقلاب می شود.


وی همچنین با بیان این‌که بسیجیان به عنوان بدنه فعال ملت و جزء قشر پرتلاش جامعه هستند، افزود: باید دانست که تنها ایمان و معنویت رزمندگان اسلام در دوران 8 سال دفاع مقدس رمز پیروزی بود، راه پیروزی نیز در اطاعت کامل از ولی فقیه زمان تداوم می یابد، از این رو باید با تعمیق معنویت، تزکیه نفس و بصیرت سرباز واقعی امام زمان(عج) باشیم.


سردار کریمیان حضور در جبهه فرهنگی و اقتصادی را نیازمند روحیه معنویت و جهادی عنوان کرد و گفت: پاسداران باید جریان ساز باشند و همچون رودخانه خروشان جامعه را  به سوی کمالات و جهانی کردن انقلاب سوق دهند، نه این‌که در جریانات جامعه هویت خود را از دست دهند.


فرمانده سپاه عاشورا در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تلاش روزافزون دشمنان نظام برای براندازی انقلاب اسلامی ایران اظهار داشت: دشمن با ناکامی در جنگ سخت به جنگ نرم روی آورده که این امر بارها از سوی رهبر فرزانه انقلاب هشدار داده شده است، چرا که به مراتب سخت‌تر از جنگ نظامی است و در آن خاکریز دوست و دشمن مشخص نیست.


وی با تأکید به این‌که قدرت تشخیص حق از باطل تنها با بصیرت و آگاهی برگرفته از قرآن و ولایت به عنوان نقشه راه مسلمانان به دست می آید، گفت: اگر بخواهیم در مقابل دشمن ایستاده و عاقبت به خیر شویم باید به ریسمان ولایت چنگ بزنیم و سختی‌ها را تحمل کنیم که بدون پاداش نخواهد بود./935/پ202/ب6

ارسال نظرات