۲۵ آذر ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۸
کد خبر: ۲۳۶۰۷۷
کارشناس روس:

دوره ابرقدرتی آمریکا به سر آمده است

خبرگزاری رسا ـ رییس بنیاد مطالعات سیاسی و اجتماعی روسیه در یک برنامه سیاسی تلویزیونی گفت: دوره ابرقدرتی آمریکا به سر آمده اما واشنگتن این واقعیت را نمی پذیرد.
روسيه

 

به گزارش خبرگزاری رسا، 'سرگئی کورگینیان' روز سه شنبه در برنامه سیاسی شبکه تلویزیونی N.T.V روسیه گفت: حوادث یک سال اخیر اوکراین نشان داد آمریکا قدرت سابق برای یکه تازی در جهان را ندارد.

 

این کارشناس ارشد روس گفت: آمریکا در برابر الحاق منطقه کریمه به روسیه کاملا عاجز بود و تلاش های و برنامه ریزی های این کشور برای حضور نظامی در نزدیکی مرزهای روسیه ناکام ماند.

 

وی افزود: ظهور قدرت های جدید در عرصه جهانی همچون چین، روسیه و برزیل عرصه را برای آمریکا و طرح های برتری جویانه این کشور تنگ کرده و مقام های آمریکایی با ناخرسندی به این وضعیت می نگرند.

 

کورگینیان تاکید کرد که ناکامی های آمریکا در عراق و افغانستان و شکست تلاش های واشنگتن برای آشتی فلسطین و اسراییل ناتوانی بیشتر این کشور را در سطح جهانی نشان داد.

 

وی گفت: آمریکا ادعا می کند که کشور برتر در جهان است اما این ادعا واقعیت ندارد و در واقع فقط آرزوی مقام های آمریکایی است.

 

رییس بنیاد مطالعات سیاسی و اجتماعی روسیه یادآورشد که ادعای آمریکا مبنی بر دفاع از حقوق بشر دروغین است و برای اهداف سیاسی مطرح می شود.

 

وی توضیح داد: آمریکا فقط به فکر سلطه جویی و برتری طلبی است و برای این منظور به هر تلاش ممکن متوسل می شود.

 

کارشناس روس با بیان اینکه جنگ سرد میان روسیه و آمریکا از طرف واشنگتن آغاز شده است، ادامه داد: آمریکا روسیه را دشمن شماره یک خود می داند و علیه کشور نقشه کشیده است. /982/د102/ک

منبع: ایرنا

ارسال نظرات