۲۶ آذر ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۱
کد خبر: ۲۳۶۲۱۸
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران:

وحدت حوزه و دانشگاه راهبرد امام خمینی برای تحقق اسلام ناب است

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با بیان این که وحدت حوزه و دانشگاه راهبرد اساسی امام خمینی(ره) برای تحقق اسلام ناب محمدی بوده است، گفت: وحدت و همکاری این دو پایگاه فکری فرهنگی جامعه برای حفظ فرهنگی اصیل در مقابل هجوم ارزش های غربی ضروری خواهد بود.
مديرکل ارشاد مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام عباسعلی ابراهیمی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، امروز در جمع خبرنگاران با گرامی داشت روز وحدت حوزه و دانشگاه و سالروز شهادت آیت الله مفتح، گفت: این رویداد خجسته  حاصل خط فکری حضرت امام خمینی(ره) است که باید در راستای ترویج و تحکیم آن تلاش شود.


وی با اشاره به این که روز وحدت حوزه و دانشگاه از یادگارهای ارزشمند امام بزرگوار است، بیان داشت: این مسئله هم مثل همه تدابیر و تصمیم‌های مهمی که در راه جریان صحیح و اسلامی جامعه ما آن حکیم عالی مقام و انسان والا و بصیر مطرح کردند یکی از برکات وجودی ایشان بوده ، است و ان‌شاءالله خواهد بود.


دبیر شورای فرهنگ عمومی مازندران با بیان این که روز بیست و هفتم آذر یادآور عروج سرخ مجاهدی خستگی ناپذیر و عالمی ربانی آیت الله مفتح است، افزود: این عالم بزرگوار از پیشروان اندیشه وحدت حوزه و دانشگاه بود که در راه تحقق این امر تلاش های ارزشمندی داشته است.


حجت الاسلام ابراهیمی، تصریح کرد: این شهید والامقام در راه تحقق این اندیشه و آرمان که از اندیشه بلند امام راحل(ره) برخاسته بود تلاش های بی وقفه ای انجام داده و به پاس فعالیت های چشم گیر شهید مفتح در راه تحقق وحدت حوزه و دانشگاه لزوم ارتباط، همکاری و هم فکری این دو قشر اندیشمند، روز بیست و هفتم آذر به عنوان روز وحدت حوزه و دانشگاه نام گذاری شده است.


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با اشاره به جایگاه حوزه و دانشگاه در کنار هم، افزود: نقش حوزه ها در حرکت اسلامی و تربیت جامعه بسیار حساس و سرنوشت ساز است.


وی با بیان این که با نگاهی به تاریخ پرفراز و نشیب کشورمان در می یابیم که عالمان دینی همواره سرپرستی و هدایت جامعه را بر عهده داشته و در حوادث و به ویژه مبارزات مردم علیه طاغوت پیشاپیش مردم به قیام برخواسته اند، خاطرنشان کرد: با پیروزی انقلاب و تشکیل حکومت اسلامی و پدید آمدن افق های تازه تکلیف سنگین تری بر عهده حوزویان قرار گرفته است.


حجت الاسلام ابراهیمی دانشگاه را دارای جایگاه آموزشی و پژوهشی در حوزه اندیشه های علمی و رسالت بلند این نهاد علمی را سوق دادن جامعه به سوی مقاصد بلند فرهنگی و اجتماعی دانست و تصریح کرد: دانشگاهیان به عنوان روشن فکرانی که از افق بالاتری به جامعه می نگرند می توانند در پیشبرد جامعه به سوی رشد و تعالی نقش بسیار مهمی ایفا کنند.


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، افزود: در رژیم منحوس طاغوت تلاش های بسیاری برای منزوی کردن روحانیت و از سوی دیگر غربی کردن کشور و نهادهای فرهنگی و آموزشی به ویژه دانشگاه ها صورت پذیرفت که با پیروزی انقلاب و در سایه رهبری امام(ره) دو قشر روحانی و دانشجو برای پیروزی انقلاب اسلامی پیشگام شدند.


وی، تصریح کرد: روحانی و دانشجو با درک موقعیت حساس و مهم خود همواره نقش خود را در انقلاب حفظ کردند و پیشاپیش سایر اقشار برای ایفای تکلیف های خویش وارد عمل شده اند و به دلیل اهمیت نقش این دو قشر در هدایت جامعه است که وحدت میان آنها همواره مدد نظر امام راحل و مقام معظم رهبری بوده و است.

 

حجت الاسلام ابراهیمی، ادامه داد: وحدت حوزه و دانشگاه راهبرد اساسی امام خمینی(ره) برای تحقق اسلام ناب محمدی است و بدون این وحدت انقلاب اسلامی کم فروغ است و هم چنین وحدت و همکاری این دو پایگاه فکری  فرهنگی جامعه برای حفظ فرهنگی اصیل در مقابل هجوم ارزش های غربی ضروری خواهد بود.


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، خاطرنشان کرد: وحدت و همکاری میان این دو نهاد نه یک وحدت فیزیکی و شکلی بلکه تقارب و یکی شدن در مبانی معرفت شناختی، ارزش های فرهنگی و دغدغه ها و حساسیت های سیاسی  اجتماعی است که باید برای استمرار آن تلاش شود.


وی،افزود:  اگرچه در راه  وحدت حوزه و دانشگاه تلاش های بسیاری صورت گرفته اما کارشکنی های متعددی نیز در راه مقابله با این هدف شکل گرفته است و بدون شک هستند کسانی که می خواهند بار دیگر بین این دو مرکز ارزشمند و میان این دو قشر مهم و تأثیرگذار جدایی افکنند ولی کسانی که دشمنان نظام اسلامی را می شناسند نباید اجازه دهند تا غبار کدورت، فضای آکنده از مهر و و جو  سالم علمی کشور را تیره و بیمار سازد.


حجت الاسلام ابراهیمی در پایان، گفت: روز وحدت حوزه و دانشگاه فرصت خوبی برای طرح مجدد و عالمانه این موضوع و آسیب شناسی و آفت زدایی از این شجره طیبه و تحکیم یکی از بزرگ ترین آرمان های انقلاب اسلامی است./950/پ202/ب1

ارسال نظرات