۲۶ آذر ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۵
کد خبر: ۲۳۶۲۳۶

تاسیس نخستین کرسی شناخت تشیع در آلمان

خبرگزاری رسا ـ نخستین کرسی مطالعات شیعی با محوریت شیعه در ایران، با عنوان «کرسی حافظ» در دانشگاه فرانکفورت ، تأسیس شد . این کرسی از ژانویه ۲۰۱۵ تا پایان ۲۰۱۷ فعالیت می کند و درصورت توافق طرفین تمدید خواهد شد.
شيعه شناسي

 

 

به گزارش خبرگزاری رسا، درپی توافق رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در آلمان با دانشگاه فرانکفورت نخستین کرسی شیعه شناسی در  آلمان ‌راه اندازی شد.

 

براساس قرارداد امضا شده ، این کرسی از ژانویه 2015 تا پایان 2017 فعالیت می کند و پس از آن با توافق طرفین تمدید خواهد شد.

 

همچنین مقرر شد پروفسور رضا پور جوادی استاد ایرانی به عنوان استاد مدعو برای تعلیم و معرفی فرهنگ و تمدن شیعی و ایرانی در دانشگاه فرانکفورت تدریس کند.

 

پورجوادی در ایران، کانادا و آلمان تحصیل کرده صاحب دو تألیف در انتشارات بریل و بیش از 30 مقاله در مجلات معتبر بین‌المللی است . حوزه تخصص پورجوادی، کلام، فلسفه و عرفان شیعه در دوره صفویه، است.

 

دولت آلمان از سال 2007 به طور غیررسمی و از سال 2010 به صورت رسمی کرسی‌های الهیات اسلامی را در پنج شهر آلمان تاسیس کرده است.

 

در این مؤسسات درمجموع حدود یک هزار دانشجو در مقاطع مختلف مشغول تحصیل و حدود 70 استاد، دانشجوی فوق دکتری و دکتری مشغول به کار هستند که از این تعداد فقط دو یا سه نفر شیعه هستند. /982/د102/ک

 

ارسال نظرات